Cum câștigi credit în mediul online?!

Nu știu câți dintre voi știu, dar… acesta nu este primul meu blog așa că am știut de când am scris primul cuvânt cu ce se mănâncă această lume. Acum câțiva ani (buni), deschideam, pe o altă platformă de blogging, un blog de beauty – review-uri de produse cosmetice, manichiuri și un pic de fashion… ce mai…?! universul fetelor, nu alta! Am renunțat la acel blog, nu pentru că m-am plictisit de el, ci pentru că încet-încet începusem să scriu articole mai personale, să particip la campanii ale editurilor și parcă prea mulți bani se duceau pe cosmetice și prea multe le aruncam pentru că expirau și nu pentru că se goleau. Am făcut o pauză. Apoi, am realizat că nu pot să stau așa, tăcută și în banca mea. Am optat pentru un alt blog – personal și atât (chiar dacă majoritatea postărilor de aici vor fi cu și despre cărți – ele vor ocupa întotdeauna un loc important în viața mea), mi-a fost greu s-o iau de la început, dar uite că îmi construiesc locșorul pe care mi l-am dorit dintotdeauna, pic cu pic.

Ideea e că după… 8-9 ani de blogging și după două începuturi destul de greuțe, am învățat ce și cum în mediul online. Poate n-am reușit eu să scot bani, dar mi-am câștigat câteva oportunități și aș fi ipocrită să nu recunosc asta. În online, e greu să fii începător, e greu să prindă cineva încredere în tine și să-ți ofere o șansă (oricine: un autor, o firmă de cosmetice, un magazin online, chiar și cititorii sau mai bine zis, mai ales ei). M-am lovit de asta… și atunci și acum. Pe nișa de beauty, erau altele cerințele, așteptările, concursuri, sponsorizări, care mai de care mai importante și cu moț. Acum sunt mai liniștită, chiar dacă nu mai primesc atât de multă „atenție”.

Pentru a primi credit în mediul online, trebuie să muncești. Trebuie să muncești mult, să fii constant, să te faci remarcat, să aduci ceva nou, să știi să atragi cititori și sponsori (dacă ești interesat de asta). Eu am avut o idee de campanie la un moment dat; nu o să dau detalii pentru că sper, în continuare, că voi reuși cumva să o duc la capăt, chiar dacă sponsorii nu au răspuns afirmativ invitației mele. Sunt încă mică pe acest blog, încă muncesc pentru vizibilitate, dar vă promit ceva: veți auzi despre mine mulți ani de aici înainte 🙂 Rămâneți aproape și urmăriți-mă cum îmi voi câștiga locul și în nișa aceasta pentru că dacă leul este faimos pentru ceva, este pentru ambiție și orgoliu!

AVBS-CREDIT1

Făcând o paralelă între mediul online și cel offline, între creditul acordat pentru recunoașterea meritelor din lumea virtuală și creditul bancar pe care mai fiecare dintre noi speră să-l obțină, am putea să punem un semn de egalitate?! De ce nu?! În definitiv, fiecare dintre ele e într-un fel oferit doar celor care îndeplinesc anumite condiții… ori că trebuie să ai câteva mii de vizualizări pe zi/lună, ori că salariul trebuie să fie cel puțin de x lei… ori că trebuie să ai cel puțin un an vechime de muncă neîntreruptă, ori că trebuie să ai blog vechi de cel puțin 3 luni și să aibă cel puțin 30 de postări… Ah, și cel mai important… de fiecare dată trebuie să dai ceva înapoi: ori banii împrumutați plus dobândă, ori postări, recenzii, review-uri și mai știu eu ce 🙂 Toată lumea visează la un credit rapid, dar cu siguranță nu putem compara obținerea unui credit de nevoi personale cu un credit ipotecar așa cum pe niciuna dintre ele nu le putem compara cu obținerea unui număr mare de cititori unici/vizualizări și implicarea unor sponsori în mediul virtual.

Cu acest articol, închei participarea la Spring SuperBlog 2016. Sunt mândră și mulțumită de mine însămi că am rezistat până la sfârșit, că am respectat termenele (cu o mică excepție :D), că am obținut note bunicele. A fost o experiență frumoasă, pe care sper să mai am răbdarea și timpul necesar s-o mai retrăiesc o dată. A fost și este o experiență prin care sper să mai fac un pas pentru câștigarea acelui credit din mediul online despre care vorbeam mai devreme.

Mulțumiri sponsorilor, partenerilor media și bloggerilor parteneri care ne-au susținut în această minunată competiție.

parteneri-1

EmM

*Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Cum câștigi credit în mediul online?!

  1. Ma bucur ca ai reușit s.o scoți la capăt și ca nu te.ai lăsat de blogging. Eu mi.am făcut prima oara blog acum un an, aveam doar compuneri personale pe el, pana când mi.am dar seama ca m.am schimbat și ca vreau mai mult. Am reînceput sa scriu și merge mai bine. Am mari așteptări și sper sa reușesc exact cum ai reușit și tu

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ai grijă că ai făcut o promisiune! Eu îți doresc să obții acel succes pe care ți-l dorești și să-ți îndeplinești acel vis pe care l-ai menționat cu entuziasm! 🙂
    Felicitări pentru tot!
    Mulțumim pentru articol, mult succes!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Pingback: SuperBlog | Proba 16. Cum câștigi credit în mediul online?

Lasă un comentariu