Câtă energie consumă biroul tău?!

Cred cu adevărat în zicala „Nu lăsa pe mâine ce poți face azi!”. Eh… dar, din păcate, nu întotdeauna pot duce până la capăt toate task-urile dintr-o zi normală de muncă așa că în unele zile plec mult mai târziu de la birou, în alte zile mă duc mai devreme decât ceilalți colegi, iar uneori… mai îmi fac timp și în weekend pentru câteva ore strecurate din timpul alocat mie și familiei mele.

Așa am pățit și vineri… mi-am încheiat săptămâna cu numeroase lipsuri. În weekend mi-a fost imposibil să mă întorc la birou, dar azi, luni fiind, mă trezesc cu noapte în cap, mai precis la ora 4.30 și mă pregătesc deja pentru ziua de muncă. Știu că are cine să aibă grijă de copil și dusul la grădiniță așa că încetișor și în cât mai multă liniște posibilă ca să nu deranjez somnul celorlalți, mă îmbrac, mă aranjez, îmi pregătesc cafeaua și mi-o pun în termos și îmi comand un taxi. În câteva minute, ajung la birou.

Clădirea unde lucrez nu este foarte mare. Este o casă veche, din cele naționalizate, care a fost mai mult sau mai puțin modernizată atunci când mi-am mutat sediul aici. Avem 4 camere unde angajații mei au birourile, holul de intrare unde o regăsim pe secretara noastră, biroul meu, camera cu xeroxurile mari, o bucătărie și o baie. Suficient spațiu cât să nu fim aglomerați și să nu ne împiedicăm unul de celălalt, mai ales în zilele în care clienții dau năvală.

Opresc alarma și aprind unul dintre neoanele de la intrare pentru a-mi croi drum mai ușor până în biroul meu. Din camera xeroxurile se aude un gâjâit… Iar a rămas Silviu ultimul și a uitat să le închidă și să le scoată din priză. Faxul funcționează și el – îi văd luminițele aprinse, iar telefoanele sunt băgate la încărcat. Serios?! Două zile au stat la încărcat?! Doaaamnneee… ce risipă de curent!! Mă îndrept către biroul meu, unde, în mod ciudat, ceva luminează puternic.

Oh, Doamne! Mă aflu într-un film de groază, încă sunt în pat și visez, am înnebunit sau chiar am fost invadați de extratereștri!! Pe birou, pe capsator, stă picior peste picior un omuleț nu mai mare de o palmă, cu ochi mari-mari și, cel mai important, luminează toată camera de parcă suntem în mijlocul zilei sau toate neoanele sunt aprinse!!

– Mmhhmm! Eram sigur că tu vei fi prima care va ajunge la birou! Tu ai habar câtă energie consumă biroul tău?! Ați lăsat iar xeroxurile în priză!! Pentru a mia oară!! Faxul, deși știați cu siguranță că nimeni nu vă va trimite ceva în weekend pentru că lucrați cu instituțiile publice în majoritatea timpului, dar și telefoanele mobile, care pentru o oră-două, timpul necesar pentru încărcare, au stat în priză timp de două zile!! Ca să nu mai spun de laptopul lui Andrei care a fost lăsat în stand-by, dar și de internet, care a fost lăsat, de asemenea, în priză! Ah! Și parcă te văd și pe tine dând drumul acum la căldură ca peste 3-4 ore să deschizi larg ferestrele pentru că mori de cald!

Ahhhhh… Oookkkkaaaaaiii… Sunt prea șocată ca să pot articula vreun cuvânt. Cine e ființa asta și ce vrea de la mine? De unde a apărut?

– Sunt Energy! Sunt format din energia care se pierde prin și din toate colțurile acestei clădiri! Atât de neglijentă ești și acasă la tine?! Nu mă mir deloc că facturile alea sunt de sute de lei! În loc să ai profit, o să lucrezi din ce în ce mai pe minus!!

Încă tac… Ce pot să zic?! Are dreptate, dar sunt paralizată de teamă, dar și surpriză.

– Ești dispusă să mă asculți?! Îți pot oferi sfaturi pentru a determina caracteristicile termice și energetice ale clădirii și pentru a stabili din punct de vedere tehnic și economic soluțiile de reabilitare și/sau modernizare termo-energetică a construcției și instalațiilor. Vrei să știi ce poți face să fie mai bine? Și pentru tine și angajații tăi, pentru toate aceste aparaturi, dar mai ales pentru buzunarul tău?!

– Da, răspund încetișor, regăsindu-mi glasul.

– Ok! În primul rând, te sfătuiesc să apelezi la specialiștii de la www.avivez.ro pentru realizarea unui audit energetic. Te văd nedumerită. Ce ți-am spus mai sus… Soluțiile pentru reabilitare și modernizare îți vor fi oferite prin intermediul acestui audit: vei primi un raport în cadrul căruia toate aceste elemente îți vor fi prezentate în mod detaliat împreună cu o analiză din punct de vedere economic pentru a lua măsurile optime și fezabile. Va fi analizată construcția, dar și toate instalațiile aferente acesteia.

– Nu sună rău ceea ce-mi spui. Probabil o să-ți ascult sfaturile.

– Nu că probabil! Așa să faci! Că de nu, o să ne întâlnim zi de zi până te vei plictisi de mine!!

– Bine bine… Voi apela la un auditor energetic atestat clasa I de la echipa Avizez.ro și totul va fi bine, nu-i așa?!

auditor-energetic-participare-superblog

– Stai stai… Să faci așa și ar fi bine să soliciți și un certificat energetic pentru că vei supune clădirea unor renovări majore, iar acesta este obligatoriu. Sunt ieftine și rapide: între 4 și 24 ore de la vizita construcției, se poate elibera certificatul. Certificatul de performanță energetică este un document obligatoriu, are valabilitate de 10 ani și caracter informativ și indică performanța energetică a clădirii. Prin acest certificat, vei afla exact și pe ce treaptă a scălii energetice te situezi.

– Ok, mă voi gândi și la asta.

– Nu te gândi deloc! Nu înțelegi că e obligatoriu?! Prin Legea nr. 159 din 2013 s-a introdus obligativitatea acestuia!!

– Bine, Energy! Bine!

– Aaaaa, și încă ceva!! Dacă tot o să vină sezonul rece, te sfătuiesc să apelezi și la serviciile lor de termografie. Astfel, vei afla informații suplimentare certificatului energetic, identificându-ți astfel zonele cu pierderi de căldură sau cu infiltrații ridicate de aer. Se va face o scanare termică a clădirii, înregistrând radiațiile infraroșii, determinându-se în acest mod distribuția temperaturilor pe suprafața construcției tale. Dacă trebuie să te convingi și de necesitatea acestora, privește aceste imagini!

bloc-nereabilitat-superblog1bloc-reabilitat-superblog-proba-avizez1

 

bloc-nereabilitat-termografie1bloc-reabilitat-termografie2

 

– Ok, înțeleg acum! Uite, promit că voi apela cât mai repede la aceste servicii! Te rog doar să mai apari pe aici că îmi ești tare simpatic și mi-ai oferit sfaturi cu adevărat folositoare!

– Hmm… o să văd ce pot face! Eu sunt făcut din energia irosită… Dacă-mi vei asculta sfaturile, mi-e greu să mă mai formez… Poate o mică stafiuță de lumină… Vedem vedem! Pa-pa!! Spor la treabă!!

– Merci merci!

*Articol realizat pentru SuperBlog 2015.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu