PC la puterea HyperX??!! Film sau realitate?! Cu MediaDot s-ar putea să avem o șansă

V-ați obișnuit deja cu povestioarele pe care le scriu pentru Spring SuperBlog 2016… Ei bine, astăzi va fi ceva mai diferit pentru că o să vorbesc strict din experiența personală. Acum vreo două-trei ore mă dădeam cu capul de pereți, încercând să-mi amintesc o întâmplare când PC-ul sau laptop-ul m-au lăsat baltă – sunt destule, doar că nu știam dacă vreuna dintre ele a fost atâââââtttt de gravă încât să-mi vină să arunc „instrumentul” pe fereastră, dar… în urmă cu vreo câteva minute, am experimentat un pic de panică pe propria piele când, deschizând blogul pentru a scrie articolul, alături de alte câteva ferestre, un torrent, un program de editat poze și transferul pozelor de pe cardul de la cameră, mi s-a blocat frumusețe de laptop, fără șanse de revenire. Așa… frumos, cu ecran negru și toate cele. În clipa aia, inima mi-a stat în loc, mă gândeam doar la faptul că n-am niciun fel de back-up făcut, nici măcar la cele mai importante lucruri de pe el.

Am ajuns atât de dependenți de calculatoare și mai nou, smartphone-uri, încât în momente din acestea, când tehnologia dă chix, simțim că lumea ni se sfârșește, că vom fi deconectați de tot și toate pentru nu știu cât timp și de accea, vom face orice sacrificiu posibil pentru a repara, cumpăra, modifica, îmbunătăți. Singurul moment în care am „suferit” o pierdere asemănătoare a fost în urmă cu câteva luni când mi-am spart display-ul smartphone-ului meu super-extra fain și în primele zile am avut o stare asemănătoare cu paralizia :)) după câteva zile, când m-am convins că și dacă vreau să mă pun în fund în mijlocul magazinului, n-o să-mi permit un altul nou, mi-am (re)luat frumușel telefonul vechi cu multe butonele și m-am dezobișnuit de facebook la un click distanță, de instagram și candy crush :)) și n-am murit, încă supraviețuiesc!

Revenind la minunăția mea de laptop și la întâmplarea din seara asta… când am văzut eu că mai am mai puțin de o oră și laptop-ul se încălzise în asemenea hal și făcea un zgomot de ziceai că sforăie, nu glumă (obosise și el), ecran blocat, care a sfârșit prin a se face negru… am intrat tiptil în cealaltă cameră, să „împrumut” laptop-ul lui iub. Tot trebăluind eu la fire, prize, bineînțeles că am reușit să-l trezesc… ce-a urmat, demn de spectacol, nu alta :)) (e nesuferit cânt îi întrerup somnul) 😀 știu acum și ce nu voiam să aflu vreodată :)) Principalul e… că am un laptop de cacao ce trebuia schimbat de mult timp și că atunci când îi va veni rândul pe lista de cumpărături, el se va ocupa de tot că eu habar n-am :)) Ce-i drept… d’aia am terminat dreptul și limbi străine ca să n-am habar de minuni din astea tehnice… dacă aș fi vrut să știu din astea, probabil am fi fost colegi de facultate pe la info 😀 :))

11181779_1191560034193379_4769063824927517783_n-250x250

Cert e că mi-a pus laptop-ul în brațe (după ce mi-a ținut morală) și m-am dus în treaba mea, să scriu postarea pentru competiție. Și apoi… cercetează, Emma, problemele… că dacă habar n-ai de tehnologie, ce să te faci?! Ori te informezi, ori plătești pe cineva să te ajute sau… îți iei iubit cunoscător 😀 :))

Știu și eu ce e acela un hard disk, memorie, procesor și câteva alte noțiuni. Cred că mai toată lumea deține înțelesul acestor termeni. Însă… problema vine atunci când tehnologia avansează prea repede pentru oamenii de rând care se chinuie să țină pasul cu ea, târâș-grăbiș. HDD-ul (Hard disk drive) sunt convinsă că știți ce este… încă de la primul calculator din viața voastră ați făcut cunoștință cu el când aveam vreo 40 gb amărâți și ni se părea că avem parte de lună și soare la un loc. Acum… atât are cel mai „fraier” smartphone, iar la PC/laptop nici nu ne mai uităm dacă are sub 500gb. Însă… tehnologia îşi arată de ceva timp limitările și în cazul HDD-urilor. Viteza redusă, componentele mecanice care le fac vulnerabile la şocuri şi, nu în ultimul rând, consumul ridicat de energie sunt doar câteva din minusurile pe care le amintim în cazul lor.

De aceea, încet, dar sigur, locul lor va fi luat de către SSD-uri (Solid State Drive), care se bucură de o serie de avantaje în fața HDD-urilor. SSD-urile sunt dispozitive de stocare revoluționare și performante. Se bucură de rezistență la șocuri, datorită lipsei componentelor mobile, având astfel o durată de viață mai mare, iar fișierele și aplicațiile se vor deschide și transfera aproape instantaneu, viteza acestor operațiuni crescând semnificativ față de bătrânele hard-uri. Fiabilitatea este o altă caracteristică importantă a acestora. SSD-urile rezistă mai bine și la fluctuațiile de temperatură, sunt mai silențioase decât HDD-urile și nici nu se încălzesc la fel de mult ca acestea. Un mare avantaj pe care l-am găsit eu este că nu produce niciun fel de zgomot atunci când funcționează.

logo_mediadot_patrat2-250x250

V-am stârnit curiozitatea așa cum mi-au făcut-o mie cei de la MediaDot și HyperX?! Intrați pe magazinul online și informați-vă cu privire la ofertele SSD. Sunt acolo câteva oferte SDD Kingston ce sunt convinsă că vă vor face cu ochiul. Mâine, eu asta o să fac! Să vedeți ce lecții o să-i dau eu lui iub de data asta :)) Sper să nu-mi trântească vreuna de genul „laptop-ul” meu deja are așa ceva că…

EmM

*Articol participant la Spring SuperBlog 2016.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la PC la puterea HyperX??!! Film sau realitate?! Cu MediaDot s-ar putea să avem o șansă

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 12. Un PC la puterea HyperX!

Lasă un răspuns

