Recenzie: „Totul pentru Femei – mic tratat de regăsire” de Catrinel Zaharia

Vă spuneam în postarea de mai devreme cu In my Mailbox pentru luna februarie că am avut fericita ocazia de a face cunoștință cu Alina Radu de la Editura Evrika Publishing și am stat la o discuție ca între fete de la care zău! că n-aș mai fi vrut să plec. Cu ocazia aceasta, am plecat mai binedispusă și cu încă două cărți la purtător, amândouă au povești speciale în spatele lor – povești pe care le-am auzit de la însăși Alina.

IMG_20151219_093435

Prima despre care vă voi vorbi este Micul tratat de regăsire, semnat de Catrinel Zaharia. Este o cărticică micuță, de doar 122 de pagini și atunci când am văzut-o prima dată, am afirmat cu tărie că o voi citi într-o oră. Am primit atunci un răspuns care m-a pus pe gânduri și căruia o să-i dau dreptate în clipa de față. Este imposibil s-o citești doar într-o oră! Teoretic, da, ești invitata mea s-o faci, dar micile capitole, probleme dezbătute, n afirmații ce se fac te vor îndemna să poposești un pic, să mai iei o gură de cafea, să mai privești un pic în gol pe fereastră și, bineînțeles, să meditezi…

Un alt lucru care mi-a sărit repede în ochi la această carte este coperta minunată! Este specială, feminină și atrăgătoare! Un alt plus – cartea este însoțită de un semn de carte magnific!

IMG_20151219_093704

Am remarcat, printre căutările mele nesfârșite pe Google, și existența unui site al scriitoarei http://totulpentrufemei.org/ pe care vă invit să-l vizitați.

Despre carte: “Totul pentru femei” este, înainte de toate, o carte despre tine, despre importanța de a fi onestă cu tine însăți și cu ceilalți, în tot ceea ce faci, spui sau gândești. Citind-o, vei avea ocazia să te regăsești în paginile ei, ca actor principal, în acest univers feminin, indiferent de sex, vârstă sau poziția socială pe care o ai.

Catrinel Zaharia reușește să surprindă lumea informală a femeii, o lume în care femeia e prezentată, cu grație și multă analiză, în toate formele sale de acțiune. Am putea spune că găsim aici atât un tratat de studiu pentru barbați, cât mai ales o versiune updatată de bune practici de dezvoltare pentru femeia modernă a zilelor noastre. Vei regăsi exemple de raportare la carieră, iubire, dezvoltare personală și profesională, surprinse în toate aspectele vieții, de la momentele cele mai delicate sau mai fericite până la cele mai dificile.

Pentru mine este o carte complexă. Am regăsit abordate o serie de subiecte importante, de la anumite complexe de inferioritate ale femeii, la situații complicate în care femeia zilelor noastre este mai presus de “copia imperfectă a unui prototip ideal” – sintagma folosită de criticul literar Ioana Em. Petrescu pentru a defini imaginea femeii ideale din versurile lui Mihai Eminescu.

Recomand acest volum pentru sinteza în care fiecare se poate regăsi pe sine, în fragmente desprinse din viața de zi cu zi, cu bune, cu rele, dar mai ales cu învățaminte demne de aplicat.

(Amalia Sterescu – Senior Business Consultant, International Public Speaker, Career Transition Coach)

Părerea mea: Nu am citit foarte multe cărți de dezvoltare personală la viața mea, nu pentru că nu-mi plac, ci pentru că de câte ori am făcut-o, am fost pusă față în față cu adevăruri mult prea personale… Știu, de aceea se numesc dezvoltare personală, nu?! Atunci când le conștientizezi dinainte, dar nu vrei să le analizezi prea mult, rămâi sub un copac, ferit de soare și de necazurile pe care ți le aduce el. În schimb, atunci când citești analiza acelor adevăruri, parcă nu mai ai unde să te ascunzi.

Tratatul lui Catrinel n-a fost chiar genul acela de carte, dar a rămas în același tipar. Am zâmbit, fericită sau tristă, uneori, la fiecare paragraf. Am închis ochii, am numărat până la 10 sau chiar până la 100 și i-am deschis din nou, continuând lectura.

Îmi spusese Alina Radu atunci că abia așteaptă să-mi afle părerea despre aceste cărți. E greu să-ți găsești cuvintele după atâtea vorbe înțelepte și parcă, și dacă nu ești de acord cu Catrinel, îți e greu să-i oferi contraargumente pentru că prea bine și-a expus punctul de vedere.

Micul tratat este o colecție de 21 de „subiecte” arzătoare, cu și despre iubire și derivatele ei, precum „AIA” (iep, despre cealaltă femeie… sau nu!), „În pat cu dușmanul”, „De la Făt-Frumos la bărbatul real”, „Amor sau amiciție?”, „Când viața bate filmul”, „Când destul e destul”, „Dreptul la fericire”. Toate subiectele sunt intrigante, sunt interesante, sunt disecate. Recunosc că mi-aș fi dorit și mai mult – mai mult și mai mult – la aceleași subiecte sau chiar unele noi. Poate voi fi surprinsă cu un nou tratat semnat de Catrinel Zaharia.

Cartea începe minunat cu „Să-ți amintești… Femeie!”. Vă întrebați ce să vă amintiți. Vă spun eu… Să-ți amintești că… EȘTI FEMEIE! Iar esența acestui început vi-l pot exemplifica cel mai bine printr-un citat superb:

„Amintește-ți, FEMEIE, cine ești… Amintește-ți, FEMEIE, ce dorești TU… Amintește-ți, FEMEIE, să te iubești… Amintește-ți, FEMEIE, că ai avut niște vise la care ai renunțat și adu-le din nou în viața ta, dar mai ales, transformă-le în realitate… Amintește-ți, FEMEIE, că ești frumoasă! Amintește-ți, FEMEIE, că poți seduce dintr-o privire…
ÎNDRĂZNEȘTE! ACȚIONEAZĂ!”

„AIA” e un subiect de care multe dintre noi ne ferim. Un secret pe care îl ascundem sub preș, considerându-l prea murdar. Aia ne ocupă gândurile, ne chinuie sufletele atunci când își face loc între noi și bărbații iubiți. Sau aia e persoana pe care o ignorăm, rugându-ne, sperând sau știind că va dispărea la un moment dat și noi vom rămâne tot acolo. Dar oare aia e doar… AIA?!

„Și acum, dragă FEMEIE, hai să facem un exercițiu… simplu…. Ce te împiedică pe tine să fii AIA în relația ta de cuplu? Ce te împiedică pe tine să-i oferi tot ce îi oferă AIA bărbatului de lângă tine? Ce te împiedică să-i știi frământările, mirosul, gustul, dorințele, să-i înțelegi tăcerile și să-i asculți inima?
Ce te împiedică să fii completă, complexă și fericită alături de partenerul tău de cuplu?”

În „Incertitudine”, autoarea are o revelație și o dată cu ea… și eu.

„Singurul lucru de care sunt 100% sigură e… acest moment și… eu, eu în acest moment… restul… poveste… și nu-i povestea mea…
Cât despre bărbați și cum funcționează ei… sunt mai imprevizibili decât noi. Și să încerci să cataloghezi și să generalizezi e ca un salt cu parașuta, dar fără parașută, sperând că o să nimerești într-o imensă căpiță de fân care să-ți atenueze șocul căderii în gol. Iar cartea „Tot ce știu femeile despre bărbați” e formar A4 și are 1000 de pagini… GOALE!”

Sper că v-am oferit picătura ce vă va face să vă doriți să citiți această carte. Să meditați și voi la fel ca mine, să vă luptați cu voi înșivă în argumente și contraargumente, să vă conștientizați anumite adevăruri greu de recunoscut cu voce tare și să faceți pași mărunți într-o direcție… mai bună!

„Ajunsesem să cred că iubirea plină de suferință este un pleonasm aproape și că iubirea firească, pe față și cu normă întreagă, probabil este extrem de plictisitoare, de nimeni nu abordează subiectul…”

Puteți răsfoi cartea un pic aici, dar și să vi-o achiziționați din același loc, de aici sau de aici.

Eu vi-o recomand cu drag!

O singură sugestie mai am: să fie listate cărțile editurii pe Goodreads! Uite așa pierd eu la contorizarea cărților citite! 😀

EmM

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Recenzie: „Totul pentru Femei – mic tratat de regăsire” de Catrinel Zaharia

  1. Am rasfoit-o, pare o carte interesanta :).

    Apreciat de 2 persoane

  2. Geo zice:

    Tu macar ai citit cateva carti de dezvoltare personală! Eu nici una! 🙂
    Recunosc ca recenzia ta imi schimba parerea. Chiar imi doresc sa citesc aceasta carte. M-au atras cele scrise de tine, asa ca o trec pe lista.
    Multumesc Maria!

    Apreciat de 2 persoane

    • EmM zice:

      Multumesc si eu, Geo! E intotdeauna bine sa diversifici, plus ca dai peste carti chiar interesante, uneori 🙂 Daca tot am deschis categoria aceasta, poate o sa-mi fac timp sa mai va prezint cateva!

      Apreciază

  3. Cred ca din cand in cand ar trebui sa ne gandim la asta: „Să-ți amintești… Femeie!”. Mi se pare o carte foarte interesanta, si nu pot decat sa te felicit pentru o asemenea prezentare. Eu pana acum nu am auzit de carte, dar ai adus-o in atentie si iti multumesc!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Chiar mi-ai oferit picătura care ma face sa vreau sa citesc aceasta carte. Este foarte interesant tot ce ai scris, multumesc de recomandare!

    Apreciat de 1 persoană

  5. Vero zice:

    suna interesant , felicitari

    Apreciat de 1 persoană

  6. Vero zice:

    ma tenteaza , 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  7. O recenzie superbă 🙂 O carte care mă intrigă!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Am citit carti de dezvoltare personala si voi mai citi. Nu spun niciodata NU unei carti bune. Indiferent de genul cartii. Parerea ta despre aceasta mi-a redeschis pofta pentru astfel de carti. As citi si eu cartea fara sa stau pe ganduri.

    Apreciat de 1 persoană

  9. nu prea e genul meu de carti dar mi-a placut prezentarea ta asa ca o trec pe lista.multumesc

    Apreciat de 1 persoană

  10. Pingback: Recensământ de Februarie 2016 | Navigand printre Suflete

Lasă un răspuns

