Iubire de-o vară

Știu că n-am fost prea activă pe aici în ultimele zile… sau chiar vreo două săptămâni, dar am avut o dispoziție tare proastă… nici să gândesc nu-mi era aminte, darămite să scriu… Am citit, în schimb și am citit destul de mult 🙂 O să ne vedem în câteva zile la „recensământul lunar” ca să vedeți ce și cum 🙂

Până atunci, special pentru cei care citeau povestioarele scrise de mine, vă aduc… povestea lui Matei și a Sarei – o iubire de-o vară… sau nu. A fost scrisă pentru un concurs pe site-ul LTP.

hand_hand

MATEI

O privesc îndelung, aflat fiind la adăpostul ochelarilor de soare. O urmăream de zile întregi. Semăna cu o păpușică din acelea cu care se juca soră-mea când era mică. Un păr lung ce-i ajungea până la mijloc, cârlionți ce-mi venea să-i înfășor pe deget și niște ochi de-un albastru ce concura cu cerul. Un costum de baie alb ce lăsa puțin imaginației și totuși, mersu-i elegant și vorbele alese trădau o domnișoară cuminte și binecrescută și nu vreo fiță de Dorobanți. Am văzut și cunoscut destule din acelea… liceul mi-era plin de „domnișoare” care mai de care mai ofertante, iar de frumusețe nu mai zic… Toate fetele sunt frumoase în ziua de azi cu un strat de zidărie, culoare în obraji și ochi evidențiați cu negru. Și cu un pic de gust, orice țoală te scoate din anonimat.

Dar ea nu e ca ele… are frumusețea aceea naturală, zâmbetul liniștit, cu ochi ce dansau de fericire și ghidușii ascunse… Aleargă după un fluture împreună cu un băiețel mai mic. Fratele, poate?! Apoi se zbenguie în apă nepăsători de soarele ce căuta să ne alunge de pe plajă. E prima dată când o văd însoțită. Zilele trecute era singură. Aș vrea să merg la ea, s-o invit la o înghețată, să o cunosc mai bine. Are acel ceva ce mă atrage ca un magnet. N-am îndrăznit zilele trecute, dar băieții deja s-au prins că mi-a captat interesul și dacă mă duc acum și mă refuză, mi-e că nu mai scap de gura lor. Sunt ultimele clipe de distracție pe vara asta, vine a 12a și sunt sigur că abia de-o să mai scot capul din casă darămite să mai dau câte o fugă la mare sau la munte. Așa că o să continui să fac pe prostul în fața lor.

De undeva de pe margine, li se aruncă minge. O aruncă de colo colo, mai lovind pe câte cineva, mai scuzându-se, ba chiar și atrăgând alți doritori în jocul lor. Curând se încing spiritele, lumea devine competitivă, o minge mai grea intră în joc. Frumoasa mea se retrage încet, luându-l și pe băiețel după ea, dar acesta râde și-i aruncă mingea din nou. De data aceasta, aterizează lângă șezlongul meu… Zâmbesc în colțul gurii când o văd cum aleargă după ea. Mă ridic, iau mingea și o aștept. Ajunge în dreptul meu, roșie în obraji de la combinația de soare și apă și întinde mâna spre minge:

– Vaii, îmi cer mii de scuze dacă te-am lovit!

– Nu-i nicio problemă. La cât de ușoară e, n-ar fi ieșit un cucui prea mare!

Râde încetișor.

– Eh, buturuga mică răstoarnă carul mare așa că nu se știe niciodată. Îmi inapoiezi mingea, te rog?!

Hmm… de când așteptam oportunitatea asta. S-o las să scape așa ușor?!

– Ce-mi dai la schimb?

– Poftim?!

– Vrei mingea? Vreau ceva la schimb!

Mă privește atent și zâmbește. Se întinde ușor și-mi dă un pupic pe obraz. M-a luat total prin surprindere și rămân stană de piatră. Obrazu-mi arde și sunt sigur că nu e de la soare.

– Mulțumit?! Acum dă-mi mingea!

Mă dezmeticesc, îmi ridic ochelarii de pe ochi – abia acum realizez cât de nesimțit fusesem și-i zâmbesc șmecherește.

– Neah, acum doar m-ai întărâtat. Vreau mai mult!

Lasă privirea ușor în jos. Cred că roșește, dar nu sunt sigur.

– Ok, ce zici de-o plimbare diseară? Pe plajă?

– Hmm… cam romantic pentru gustul meu, dar ce nu fac eu pentru o fată așa frumoasă?! Însă, cum pot fi sigur că nu mă duci cu zăhărelul doar?

Și-mi spune numărul ei de telefon. Sun imediat și se aude o sonerie la unul din șezlongurile din față.

– Sara, îți sună telefonul! strigă cineva.

– Vezi?! Acum m-ai și verificat!

– Sara, zici?! Frumos! Așa ca tine!

– Hei, mai fă rost și de alte complimente! îmi zice râzând.

– Eu sunt Matei! Îmi pare bine!

– Și mie!

Îi strâng mâna. Am tot auzit de electricitate și fiori și n alte prostii că simți atunci când atingi mâna unei fete, sufletului tău pereche și alte asemenea. N-am simțit niciodată asta. Și nu simt nici acum. Doar inima îmi bate cu putere, iar mâna parcă n-ar mai vrea să se dezlipească de a ei. Se retrage ușor, atingându-se doar vârfurile degetelor pentru câteva secunde în plus și se îndepărtează fugind.

– Aștept un mesaj cu ora și locul!

SARA

Am o rochiță albă vaporoasă și sandalele în mână. Mă plimb pe plajă, în așteptarea lui Matei. Nu, n-a întârziat, nu e încă 9 – ora stabilită.

Îmi place să simt nisipul cum îmi masează tălpile. E călduț încă. Valurile se aud cum lovesc cu putere de stânci. Sunt atâția tineri prin jur. Nici de-aș vrea, n-aș putea să mă mai simt singură acum. Am petrecut o săptămână de vis la mare. Prima dată când o văd. Prima dată când am reușit să scap de tot și toți. Când mi-am permis să mă bucur, să uit, să fiu eu cea care fusesem înainte. Aceasta e ultima mea noapte. Ultima noapte înainte de Marea Schimbare.

Ultima noapte de libertate. Ultima noapte în care-mi aparțin mie însămi. Ultima noapte în care mai pot să nu mă gândesc nici la tragedia ce mi s-a întâmplat, nici la mama sau tata și mai ales la ce mă va aștepta de la 15 septembrie încolo. Nici nu-mi vine să cred că în mai puțin de două săptămâni o să ajung la capitală. Nu pentru că aș vrea. Ci pentru că e necesar.

Cred că-mi permit să fiu măcar o dată nesăbuită. O dată în viață să mă comport ca orice alt adolescent. Să mă bucur de tot ce poate să-mi ofere acest moment, să mă bucur de un băiat fără teama de a-l răni pentru că știu că n-o să-l mai văd vreodată.

L-am văzut de vreo trei zile pe Matei cum mă urmărește. I-am aruncat la rândul meu priviri, dar mi-a fost teamă să-l abordez. Nu e genul meu și în plus, era tot timpul cu o gașcă de băieți în jur. Și mai mereu, erau și fete. Mereu altele.

E frumușel. Chiar dacă blonzii nu sunt tocmai pe placul meu, pe el îl prinde, iar gropița din obrazul drept cred că dă gata orice fată. În alte condiții, poate nu mi-ar fi atras atenția în mod deosebit. Ar fi fost băiatul acela popular, pe care îl știe toată lumea, dar la care fetele ca mine pot doar să viseze sau să-și impună că nu există pentru a nu fi rănite. E încrezător în el. Știe cum arată și știe că atrage priviri. Nu e genul fidel unei singure fete, asta e clar.

E ultima seară, însă. Vreau să fiu adolescentă nebună și vreau să visez, ținându-l de mână. Vreau să ating și să traversez limite. Vreau să simt. Să simt viața, să simt sărutul, atingerea, să simt ce n-o să pot să am niciodată.
Îmi sună telefonul și tresar.

– Hei, frumoaso!

– Am un nume, să știi, răspund zâmbind.

– Știu, dar unde ar mai fi farmecul? Dacă o să punem în Dex în dreptul cuvântului „frumoasă”, numele tău, atunci poate îți voi folosi și eu numele.

– Ai schimbat textul?!

– Am zis că trebuie dacă vreau să te păstrez zilele astea prin preajmă.

Fac o pauză scurtă, nedorind să-i spun la telefon că de fapt are la dispoziție doar o noapte…

– Unde ești?! întreb într-un final.

– La poduleț. Tu?

– Stai acolo că ajung în două minute. Sunt pe plajă.

– Ok, te aștept.

Mai că alerg și alta nu. Mai am doar câteva ore la dispoziție. Bagajul mă așteaptă în cameră gata făcut. Geanta e pe masă, iar biletul pentru trenul de 8 dimineața lângă ea. Mai puțin de 12 ore. Oare va sta toată noaptea cu mine?!

– Heii!!! Ce mă bucur că nu mi-ai tras țeapă!!

– Eu?? îi zâmbesc inocent și-l privesc pe sub gene.

– Da, tu, frumoaso. Nu mă pupi de “bine te-am găsit”?!

– Hmm… te-ai învățat, nu?!

– Normal! Hai, dai un pupic ca să mergem la ale noastre…?!

– Bine, bine.

Mă întind să-i sărut obrazul, dar întoarce capul în ultima clipă și îi ating buzele, în schimb. Întârzii mai mult decât e cazul. Surprinsă. De gest. De fluturașii ce dansează prin stomac. De mâna lui ce-mi atinge ușor obrazul. De buzele-i ce încep să se miște ușor sub ale mele. Un sunet ca un oftat se aude. De la mine, de la el?! Nu știu. Dar mă desprind… se uită la mine cu zâmbete dansând în ochi și mă ia de mână.

– Ce zici de o plimbare pe plajă întâi?!

– Sună bine…

Vorbim vrute și nevrute. Descoperim că ne pregătim amândoi să începem clasa a 12a. Că sunt mai mare decât el cu 2 luni. Că ziua lui e în noaptea aceasta. Mă întreabă ce cadou o să-i ofer. Îi răspund simplu – “ultima noapte de libertate”. Râde. Eu m-am referit la mine. El… cine știe la ce s-a gândit?!
Mâncăm înghețată. Mergem în parcul de distracții și ne plimbăm cu mașinuțele. Glumește pe seama abilităților mele de șoferiță și-mi spune că o să fiu spaima șoselelor. Nu-i spun că probabil nu voi avea niciodată permis. Mănânc și vată pe băț. Gust câteva guri de bere de la el și îmi iau și un suc verde cu gheață multă. Nu-i spun că e prima dată când simt gustul berii.

Nu-i spun că noaptea asta o să-și pună și mai mult amprenta pe viața mea. Și nu doar din cauza multor “prime dăți” interzise, ci pentru că e atât de ușor să fiu în preajma lui, să vorbim, să zâmbim. Uit lângă el.

Realizăm că e miezul nopții deja, dar niciunul dintre noi nu vrea să plece. Tragem de timp mergând la o pizza. Mergem iar pe plajă și-i spun că de fapt doar atât o să-i fiu prin preajmă. Că dimineață o să plec. Îmi spune că regretă că nu m-a abordat mai devreme, dar că să rămân până dimineață cu el. Rămân, dar îi iau telefonul și-i șterg numărul meu. Și din agendă, și apeluri, și mesaje. Nu trebuie să mă mai sune. Cedez, însă, la rugămintea lui de a face o poză împreună. O amintire a unei nopți speciale și a unei fete frumoase.

Zâmbesc. Des. Râd. Zgomotos. Sunt fericită cum n-am mai fost niciodată, iar când mă trage din ce în ce mai aproape de el, mă duc de bunăvoie până în poala lui. Respiră lung și rar. Încearcă să se calmeze. Degeaba. Am simțit deja efectul poziției și al sărutului lung pe care îl împărtășim. Devin mai curajoasă și-mi mut buzele pe gâtul lui. Mâinile deja îi ridică tricoul de la spate și-i atinge pielea fierbinte. Sunt curioasă. Sunt rebelă. Sunt liberă. Pentru prima și probabil, ultima dată. Vreau să aflu cum e, vreau să știu ce voi pierde.

– Frumoaso, ce facem aici?

– Trecem limite.

– Ești sigură?!

– Mai sigură de atât nu am fost niciodată, îi răspund sincer. Sărută-mă cum n-ai sărutat pe nimeni altcineva! Atinge-mă și puneți amprenta pe trupul meu! Fă-mă să simt!

– Aici?!

– Aici! Prima dată când vin la mare. Se potrivește. Îmi trebuie amintiri din singurele clipe libere pe care le voi avea toată viața mea.

Mă privește intrigat, dar nu-i dau timp. Îi atac buzele. Îl mușc ușor de cea de jos și apoi mă mut la cea de sus. Recapătă controlul rapid și-mi pierd capul. Mii de senzații mă inundă. Trupul îmi ia foc peste tot pe unde se plimbă mâinile lui. Îmi desface ușor fermoarul de pe spate și-mi lasă corsetul un pic în jos. Mă sărută pe sâni. Înnebunesc de plăcere. Mâinile-i mă ridică și m-așează mai bine în poala lui, mutându-mi picioarele, cuprinzându-i mijlocul. O mână se strecoară printre noi și-mi dă la o parte slipul micuț. M-atinge. Îmi pierd mințile. Așa o fi la toate fetele pentru prima dată?! Nici nu-mi pasă în clipa asta. Sunt fericită pentru mine. Sunt îmbătată de miracolul ce mi se întâmplă.

Prea curând e 7 dimineața. S-a dus primul răsărit la mare. S-a dus noaptea noastră nebună. S-a dus libertatea mea. E timpul pentru realitate. După un sărut lung și apăsat, după o îmbrățișare din care parcă nu mai aveam scăpare, ne-am despărțit drumurile. Nu ne-am spun unde suntem cazați. Nu ne-am spus de unde suntem. Nu ne-am spus numele noastre complete.

I-am șters numărul meu de telefon. Eu îl mai am pe al lui, dar știu că nu-l voi mai folosi niciodată.

DUPĂ 2 SĂPTĂMÂNI, 15 SEPTEMBRIE, ÎN FAȚA COLEGIULUI DE ARTĂ DIN BUCUREȘTI.

– Sara…..?!
– Matei…?!

EmM

Acest articol a fost publicat în Short Stories și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Iubire de-o vară

  1. Mi-a placut povestea lui Matei si a Sarei!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Sper că eşti mai bine!
    Povestea merită publicată!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

