Recenzie: „Fascinație” și „Obsesie” (#1 și #2 Wicked Lovely) – Melissa Marr

Hei guys!! Nu știu dacă v-am povestit pe blog, dar începând cu luna ianuarie, colaborez și cu site-ul Literaturapetocuri.ro, scriind recenzii și acolo. Mă găsiți sub același nickname „EmM” 🙂

Am avut deja plăcerea de a scrie 2 articole, recenziile primelor două volume ale unei serii încântătoare cu zâne. Citesc destul de mult fantasy, dar un roman/o serie numai cu și despre zâne, nu-mi picase deloc în mână așa că vă închipuiți ce bucurie a fost pe mine.

melissamarr

SERIA WICKED LOVELY:

1. Wicked Lovely/Fascinație
2. Ink Exchange/Obsesie
2.5. Stopping Time
2.6. Old Habits
3. Fragile Eternity
4. Radiant Shadows
5. Darkest Mercy

DESCRIERE OFICIALĂ primul volum: „Regula nr. 3: Nu te holba la zâne invizibile.

Aislinn a văzut dintotdeauna zâne. Ființe puternice și periculoase, ei nu se arată lumii muritoare. Aislinn se teme de cruzimea lor – mai ales dacă ar descoperi că le poate vedea și își dorește să fie la fel de neștiutoare de prezența și existența lor ca ceilalți adolescenți.

Regula nr. 2: Nu vorbi cu zâne invizibile.

Acum zânele o urmăresc. Unul dintre ei, Keenan, care este deopotrivă înspăimântător și atrăgător, încearcă să vorbească cu ea, îi pune întrebări. Lui Aislinn îi e frică să-i răspundă.

Regula nr. 1: Nu le atrage niciodată atenția.

Dar e prea târziu. Keenan este Regele Verii care și-a ales regina pentru nouă secole. Fără ea, vara va dispărea cu siguranță. El este hotărât să o transforme pe Aislinn în Regina Verii cu orice preț – indiferent de dorințele sau planurile ei. Dintr-odată niciuna dintre aceste reguli care au protejat-o până acum pe Aislinn nu mai funcționează și sunt în joc multe: libertatea ei, prietenul ei bun, Seth, viața ei, totul. Intrigile zânelor, iubirea muritoare și ciocnirea dintre legile străvechi și așteptările se combină în acest basm al secolului XXI.”

“Fascinație” și Melissa Marr ne introduc într-o lume în care nu totul este așa cum se vede, ci mai degrabă, lumea se învârte în jurul ființelor ce stau ascunse privirii muritorilor. Poate într-o zi te împiedici de un lucru nevăzut, simți mângâieri ușoare pe obraz sau sunete ți-s șoptite în ureche. Vei pune totul pe seama vântului ce șuieră sau neatenției, dar nu este deloc așa. Undeva, în umbre pitite, stau zâne ce se distrează pe seama muritorilor. Câte una mai îndrăzneață, te mai și pipăie sau… ia înfățișare de muritor și îți spune că te vrea regină. A Verii.

V-am stârnit curiozitatea deja?!

Puteți citi recenzia completă aici.

DESCRIERE OFICIALĂ al doilea volum: „Departe de ochii muritorilor, într-o lume de umbre şi primejdii, are loc o aprigă luptă pentru putere. După secole de stabilitate, echilibrul dintre Curţile zânelor a dispărut şi Irial, stăpânitorul Curţii Întunecate se luptă să-şi ţină unite zânele rebele şi devenite recent foarte vulnerabile. Dacă nu va reuşi, vor urma vărsări de sânge şi multă brutalitate.

La 17 ani, Leslie nu ştie nimic despre zâne şi intrigile lor. Când se simte atrasă de un prea frumos tatuaj format din ochi şi aripi, nu ştie decât că şi-l doreşte din tot sufletul, convinsă că va fi un simbol tangibil al schimbărilor pe care şi le doreşte cu disperare în viaţa ei. Tatuajul va aduce schimbări, dar nu cele la care visa Leslie, ci schimbări sinistre, profunde, care vor fi mai mult decât simbolice.

Aceste schimbări îi vor apropia pe Leslie şi pe Irial, atrăgând-o pe Leslie tot mai adânc în tărâmul zânelor, unde, incapabilă să reziste farmecelor acestei lumi, va fi expusă multor pericole.”

Sfârșitul primului volum ne arăta noua orânduială de la curțile verii și iernii și cine sunt reginele ce le vor conduce. Chiar dacă ici – colo sunt menționări despre Irial, cel care legase blestemul Regelui Verii, Keenan și curtea pe care o stăpânește acesta, Curtea Întunericului, nu aflăm mare lucru despre el. Recunosc că m-am bucurat când am aflat că va primi și acesta propria aventură și speram ca totul să nu fie chiar atât de rău pe cât suna.

Ei bine, încă nu m-am hotărât dacă sfârșitul a fost pe placul meu sau nu, cu siguranță a fost la fel de neașteptat ca cel al primului. Seria asta m-a uimit încălcând tiparul happy-end-ului, însă, nu într-un mod negativ. Diferit nu înseamnă rău, ci poate însemna original și curajos. Dar până atunci, haideți să începem cu începutul ca să vedeți cum stă treaba.

Puteți citi recenzia completă aici.

O serie diferită, din multe puncte de vedere. O premieră în lumea fantasy-ului cu zâne pentru mine. Și cred că pot spune că o premieră și în lumea finalurilor de poveste ALTFEL. Sunt sigură că veți fi uimiți să aflați că nu întotdeauna ceea ce este scris, trebuie îndeplinit întocmai și mai ales că iubirea adevărată poate însemna și „eliberarea” persoanei iubite.

Vă recomand această serie și sper ca cei de la Editura Rao să publice și celelalte volume din serie.

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Recenzie: „Fascinație” și „Obsesie” (#1 și #2 Wicked Lovely) – Melissa Marr