Recenzie: „Regii timpului” – Laura Nureldin

Luna aceasta, în urma unui concurs de pe site-ul Literatura pe tocuri, am câștigat romanul Laurei Nureldin, „Regii timpului”. Nici nu vă închipuiți cât de mare mi-a fost bucuria pentru că mi-l doream extrem de mult.

Romanul a fost tot ceea ce spun recenziile și chiar mai mult, dăruinndu-i chiar 5 steluțe pe Goodreads.

IMG_20151010_073554

Pe autoare, o știm, poate, cu toții, de la știrile Antena3.

„M-am născut pe 11 octombrie 1979, la Iași, din mamă bucureșteancă și tată sudanez. Despre tata am aflat la 35 de ani că trăiește, deci ăsta ar putea fi următorul meu roman 🙂
Am scris de când mă știu. Pe pereți, pe hârtie, în desfășurătorul de jurnal, pe blog. Acum, la „bătrânețe”, m-am apucat de scris povești.
Nici studiile, nici funcția nu mă recomandau pentru asta – sunt absolventă de Psihologie și lucrez ca prezentator de știri din 2002. Am început cu Jurnalul în engleză de la Realitatea TV, am continuat cu diverse emisiuni și jurnale la N24, The Money Channel, TVR și Antena 3.
Am scris Regii timpului în două luni, în engleză, cu viteza medie de două pagini per pahar de vin. De fapt, e o poveste care s-a scris singură; atâta că Mora și Xerxes aveau nevoie de o dactilografă care să le spună istoria. Care să aștearnă pe un blank document felul în care s-au descoperit pe sine, dar și unul pe celălalt. E foarte mișto să termini de scris o carte și, la sfârșit, s-o recitești cu ochi de cititor proaspăt ieșit din transă.
E mișto să fii povestaș, vorba lui Llosa.
Laura Nureldin, povestașă. Mă bucur să vă cunosc.”

Cum a luat naștere, însă, „Regii timpului”?!

„Eu adorm foarte târziu și într-o seară, am văzut la televizor un film, O noapte cu regele, care mi-a plăcut. M-au prins personajele și mi-am spus: Ce ar fi dacă nu ar fi așa? M-am apucat de scris o povestire. O prietenă care m-a văzut pe Facebook la ora aceea m-a întrebat ce fac, i-am spus că scriu și mi-a spus că așteaptă să vadă ce pun pe blog. I-am spus că nu scriu pentru blog și mi-a cerut rândurile. Le-a citit și mi-a spus că mă bate dacă nu duc povestea la capăt. E o poveste scrisă în engleză, pentru că am încercat inițial să o public afară, dar acolo fără agent, nu ai nicio șansă. Am aflat apoi de oamenii de la editura, i-am contactat și mi-au cerut manuscrisul”, a mai zis jurnalista de la Antena 3.

„Cartea am scris-o în două luni și are sigur, personaje reale, cele istorice, pentru care am făcut documentare serioasă. Sper să o pot publica și afară. Am avut senzația în timp ce o scriam că mă uit la un film. Nu mi-a fost greu să scriu, o făceam lejer, când mă apuca. Nu i-am văzut finalul până la capăt. Între breaking-news-uri cu violatori și cătușe, scrisul mi s-a părut o vacanță”, a mai spus Luara Nureldin în interviul acordat pentru Antena 3.

Mai știu și că pe undeva, există un scenariu scris, tot de Laura, pentru/după acest roman. Știu că au existat diverse tentative pentru a-l transforma într-un film și îi doresc să-i iasă pentru că ar fi extraordinar de fain să vedem ecranizarea acestui roman.

SINOPSIS:

IMG_20151010_073622

Părerea mea: După ce v-am oferit atâtea informații, după ce am postat mai sus coperta-spate a romanului ce cuprinde sinopsis-ul, mi-e tare greu să vă mai ofer alte detalii privind acțiunea romanului.

Este un roman ce cu greu îl vei mai lăsa din mână o dată ce te vei apuca de el. În ziua lansării romanului, mă uitam la emisiunea Danei Grecu și o auzeam spunând ceva de genu’ că acest roman o va ține ocupată pentru câteva zile. Îmi închipui că are un program foarte încărcat, dar sunt tare curioasă dacă l-a citit între timp și dacă chiar a rezistat să-l citească pe bucățele pentru că eu cu greu am reușit să-l închid noaptea când mă apucasem de el și dacă n-ar fi venit somnul peste mine, sigur n-aș fi făcut-o.

Este o lectură super rapidă, probabil dacă chiar ești pus pe el, în vreo 3 ore îl termini. Și o să-l închizi și o să zici că vrei să-l citești din nou. Ei bine, pentru mine a fost atât de mișto că eu chiar l-am citit a doua oară în aceeași săptămână. Ce pot spune?! Laura Nureldin scrie bine, frate! Nu mi-aș fi închipuit-o nicicând pe știrista serioasă cu un asemenea simț al umorului, dar uite încă o dată dovada că aparențele înșeală.

Vă spun doar atât, citiți-l!! Nu e un roman complicat, nu e ceva ce-ți va stimula într-un mare fel intelectul sau vă va pune neuronii la gândit până vor face scurtcircuit, dar este o lectură ce vă va amuza teribil!

Cum a decurs prima întâlnire dintre protagonista noastră, Mora și Xerxes?!

„- Ziua bună, spuse el ferm.
Mora tresări, scăpă pe jos țigarea și călcă repede pe ea, s-o stingă.
Iisuse, e ca la liceu aici. O țigară nu pot fuma liniștită fără să vină careva peste mine!
– Ziua bună, răspunse ea bărbatului chipeș care tocmai apăruse.
– Ce făceai?
Nu-i pot spune că fumam o țigară. Nici măcar nu cred că există cuvântul în limba lui.
– Foloseam un amestec de ierburi ca să-mi liniștesc nervii, răspunse ea. Dacă un om inhalează fumul care rezultă din arderea lor, acel om începe îndată să se calmeze, explică ea.
– Înțeleg, spuse regele sub acoperire, cântărind-o cu o privire gânditoare. De ce aveai nevoie să-ți liniștești nervii? Ți s-a întâmplat ceva?
Nici nu-ți imaginezi!
– Ca să spun drept, mi s-au întâmplat multe. De pildă, am fost luată din stradă și adusă aici ca să vedem dacă Regele mă va plăcea îndeajuns de mult încât să se căsătorească cu mine. Nu că asta s-ar putea ăntâmpla vreodată
– Înțeleg… Ai vrea ca el să facă asta?
– Nici nu-l cunosc. Istoricii – adică scribii – spun că e frumos și puternic. Dar, pe de altă parte, ce altceva pot să scrie atâta timp cât sunt plătiți din Visteria Regală?
Regeli chicoti.
– Chiar crezi că exagerează?
– Cum spuneam, eu nu-l cunosc. Tu?
– Da, îl cunosc pe Rege.
– Și? Cum e? Adică la ce să mă aștept atunci când îl voi întâlni?
– Tu la ce crezi?
– Sincer? La un bărbat pompos, plin de sine, care face crize de nervi și terorizează servitorii și pe curteni. Poate că este, într-adevăr, frumos, dar asta nu ar face decât să înrăutățească lucrurile.
– Să le înrăutățească? Dar de ce?
Lui Xerxes îi râdeau ochii.
– Simplu: ia ce am spus mai devreme și înmulțește cu zece.
De-acum, regele râdea în hohote.
Mora îl privi întrebător.
– Am spus eu ceva nepotrivit?
– Este cea mai rea descriere pe care mi-a făcut-o cineva vreodată, spuse Regele când, în fine, reuși să vorbească.
– Ție? Dar cine vorbea despre ti… O. Dumnezeul. Meu.”

Pentru fanii romanului, în caz că nu știați:

R.: Ce urmează? Ai ceva în sertar, poate o continuare?
L.N.: Am ceva în sertar, nu are legătură cu această carte, dar dacă oamenii îmi plac primul volum, cine știe, poate îi fac și o continuare. Pentru că povestea se termină și nu prea.

Pentru că nu am spus prea multe în această recenzie și pentru că meritau cu adevărat o postare separată, vă invit și aici pentru un număr impresionabil de citate/fragmente din roman care vă vor oferi o imagine mai în detaliu a poveștii.

Trebuie să recunosc, însă, că cel care îmi va rămâne pentru totdeauna în minte este…

„- (…) O să ne gândim la asta mâine. E și aceea o zi.
Mvai, Miss Scarlet, ce drăguță sunteți…

:))

EmM

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Recenzie: „Regii timpului” – Laura Nureldin

  1. Pingback: Fragmente/Citate din „Regii timpului” – Laura Nureldin | Navigand printre Suflete

  2. Pingback: Recensământ de Decembrie 2015 | Navigand printre Suflete

  3. Pingback: Cât și Ce am citit în 2015?! Cele mai iubite Romane ale Anului! | Navigand printre Suflete

  4. Dana zice:

    Am dat, intamplator, de o recenzie a cartii si am vrut neaparat sa o citesc. Vazut/comandat/citit ! Si m-a acaparat atat de mult, ca nu am lasat-o din mana pana la final, chiar daca era, cred, spre 12 noaptea ! Este o lectura usoara, captivanta, o vezi in minte ca si pe un film ! O poveste de iubire, calatorii in timp, aventuri….

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

