Dragă Moș Crăciun… sau moși Literatură pe Tocuri și Librex, cum doriți!

Dragă Moș Crăciun,

Mă numesc Coman Maria-Emanuela, am 25 de ani și 4 luni. Dar nu mai sunt elevă, nici măcar studentă așa că nu mă mai pot „lăuda” cu performanțele mele. Am greșit uneori, dar vă rog să mă iertați. Aș dori și eu un cadou și niște dulciuri.

La revedere,
Moș Crăciun.

57989_746051855499338_7008096918542070276_n

Acesta a cam fost textul scrisorilor mele adresate ție timp de câțiva ani buni… Sper că nu te-am plictisit cu aceeași poveste mereu. Eram stângace, eram copilă și mi-era dragă atunci când primeam răspunsurile tale, chiar dacă mai mereu mă certai pentru curățenia din cameră și pentru că mă „băteam cap în cap” cu tata mereu.

Ei bine, au trecut… 19 ani de la prima scrisoare… timp de vreo 6 ani ne-am întâlnit anual… pe urmă, am descoperit că ce-mi spuneau copii la școală era adevărat. Tu… nu existai. Am fost dezamăgită, am plâns și am refuzat să mai corespondăm. Anii au trecut, însă uite-mă din nou, aici, încercând să reiau o veche legătură.

N-am lucruri noi să-ți spun. Curățenia din cameră s-a îmbunătățit și între timp, am pe umeri responsabilitatea pentru întreaga casă. Cu tata mă dau continuu cap în cap așa că cred te-ai obișnuit cu asta până acum. În ceea ce privește școala, însă… am terminat-o, într-o măsură mai mică sau mai mare, dar notele mi-au rămas la fel de bune, din fericire. Cam astea au fost subiectele noastre de discuție dintotdeauna.

Am crescut între timp, mai mult decât mi-aș fi dorit. Poate nu mai cred în tine ca fiind un moș bătrân cu haină roșie și desaga în spinare, dar cred în ideea de tine. Cred în persoanele care anual, în preajma sărbătorilor, îmi fac bucurii sufletești și reușesc să-mi smulgă de pe chipul chinuit de grijile lumești, un zâmbet cu adevărat sincer. Cred în sărbători, în spiritul frumos ce ni-l aduce de fiecare dată și în mirosul portocalelor ce niciodată nu vor fi mai bune decât în această perioadă.

Dragă Moșule, sărbătorile acestea vin cu un pic mai multă greutate față de altele, dar familia mi-e alături, persoana iubită e și ea acolo așa că îmi voi uita pentru câteva clipe neliniștile și mă voi bucura din nou ca un copil mic de mirosul bradului, al cozonacilor copți și de cântecul colindătorilor.

Știi că niciodată nu ți-am cerut multe… nici acum n-o fac… Vreau doar să nu uiți de copiii din lumea întreagă ce încă mai cred în tine. Vreau liniște și pace, sănătate și iubire, noroc și timp. Timp să ne mai putem bucura de tot ce e în lumea asta frumos, timp să ne redresăm greșelile, timp să ne aducem aminte de cum e să fii, din nou, copii. Și știi ce mai vreau, moșule?! Zăpadă, moșule… Nu-mi place întotdeauna, dar parcă nici ca acum nu mai vreau să fie… Ce-o să faci, o să-ți spui roți la sanie?! Nu merge așa, moșule… Așa că adu câteva picături reci și înghețate pe ulița din sat.

Și Moșule… prin intermediul Librăriei online Librex.ro și Literaturapetocuri.ro adu-mi și un cadou… palpabil 🙂 Vreau mai multe cărți… pentru mama, pentru tata, pentru nepoțica mea, pentru iubitul meu, mai am și câteva prietene și un amic tare cititor… Eu o să-ți spun doar titlurile și tu, trimite-le pe toate la mine și voi avea eu grijă care unde să meargă. Stai liniștit că le voi ambala perfect!

trilogia-jocurile-foamei-paperback-647-2

Trilogia „Jocurile Foamei” de Suzanne Collins e în topul preferințelor mele așa că n-o să mă pot abține din a împrăștia acest virus și altora.

Vreau să fiu și în ton cu sărbătorile… și pentru că Hans Christian Andersen mi-a înseninat copilăria cu cele mai frumoase basme, n-o să mă pot abține din a-mi dori „Regina Zăpezilor” de Joan D. Vinge. Am citit că este o reinterpretare a basmului „Crăiasa Zăpezii” așa că tentația pe care ne-o oferă este mult prea mare pentru a reuși să mă pun contra 🙂

regina-zapezilor-2955-2

Am auzit despre „De vorbă cu emma” de Vitali Cipileag numai lucruri bune. Să fiu sinceră?! Prima dată m-a atras titlul… cum să nu citești un roman ce conține numele tău în titlu?! Cine ar rezista?! Ei bine, romanul acesta este cu siguranță deosebit. Am descoperit de curând asta… La fel ca și în cazul trilogiei, nu mă pot abține în a-l recomanda.

de-vorba-cu-emma-2982-2

Și tot pentru că e Crăciun… și pentru că port această conversație cu tine, Moșule… Poate ar mai fi cazul să citim și alte „Scrisori de la Moș Crăciun” de J.R.R. Tolkien. Ce zici, nepoata mea se va bucura de această carte?!

scrisori-de-la-mos-craciun-421-2

Și m-am întrebat mereu care-i nebunia cu „Urzeala Tronurilor” de George R.R. Martin… Să recunosc că fac parte din puținele persoane care n-au citit seria…?! Și care… fie-mi rușine, am văzut doar primele două sezoane din serial?! Ce zici, m-ajuți să remediez problema?! Dacă nu, știu pe cineva care abia așteaptă să-și completeze colecția!

pachet-urzeala-tronurilor-carte-2391-4

În ultimii ani, Haruki Murakami este pe buzele tuturor așa că poate și „1Q84” poate fi adăgat pe lista ta, Moșule. Trebuie să fim în pas cu moda și din lumea scriitorilor, nu?! Subiectul trilogiei este cu siguranță fascinant!

pachet-1q84-haruki-murakami-3-volume-648-4

Moșule, am auzit că Librex a adus pe rafturile sale o nestemată 100% românească. „Toate sfârșiturile sunt la fel” a lui Andrei Cioată. Tu ai auzit de el?! Că eu, da. Muuuulllttteeee rău, chiar. Oare poți să ne facilitezi întâlnirea?!

toate-sfarsiturile-sunt-la-fel-3003-2

Să mai scriu, Moșule?! Mai bine nu că și așa m-am întrecut cu gluma. Mai bine, adu-mi tu tot ce vrei. Crede-mă, n-o să fac nazuri!

Cu drag, dor și speranță,
a ta veșnică copilă,
EmM.

*Articol participant la concursul organizat de Literaturapetocuri.ro și Librex.ro, „Scrisoare către Moș Crăciun”.

concurs-pentru-bloggeri-Librex.ro_

Acest articol a fost publicat în Concursuri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Dragă Moș Crăciun… sau moși Literatură pe Tocuri și Librex, cum doriți!

  1. georgia zice:

    Ce drăguț!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Pingback: Castigatori la concursul pentru bloggeri: -Draga, Mos Craciun! - Literaturapetocuri.ro

  3. Giorgiana zice:

    Felicitări pentru Scrisoare.. Și mă bucur cz a ajuns ls Moșul și primești banuti să iei ce cărți vrei tu! Sărbători fericite!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ema zice:

    Felicitari pentru premiu. Asteptam sa ne spui ce carti ti-ai luat 😀

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

