Recenzie: „Oblivion” (#1.5 Lux – Daemon POV în Obsidian, Onyx și Opal) – Jennifer L. Armentrout

Heiiii there!! Vă spuneam zilele trecute, în recenzia volumul 3 din seria Lux – Jennifer L. Armentrout, că am terminat minunăția de volum intermediar (dacă pot să-i spun așa…) – „Oblivion”.

Ce e „Oblivion”?! Ei bine, Goodreads l-a trecut ca fiind volumul #1.5 din serie, dar… pentru varianta paperback este valabilă afirmația pentru că reprezintă POV-ul lui Daemon din Obsidian. Însă, pentru varianta ebook, pe care o am eu… cam greu de încadrat așa pentru că pe lângă Obsidian, avem și Onyx și Opal. GO ME!!

A fost cam greu de lecturat, având în vedere sutele de pagini pe care le are… reader-ul mi-arăta undeva la aproape 700 de pagini dacă mi-aduc bine aminte… și știu că JLA spunea într-o postare pe facebook că dacă ar fi fost în întregime în varianta paperback, ar fi avut undeva în jur de 1300 de pagini. I KNOW!! WOW! Felicitări pentru răbdarea (re)scrierii într-o oarecare măsură a unei povești de o asemenea dimensiune!

Oblivion

Sinopsis (valabil doar pentru varianta paperback):

„I knew the moment Katy Swartz moved in next door, there was going to be trouble. Lots of it.

And trouble’s the last thing I need, since I’m not exactly from around here. My people arrived on Earth from Lux, a planet thirteen billion light years away. Plus, if there’s one thing I know, it’s that humans can’t be trusted. We scare them. We can do things they only dream about, and honestly, we make them look weak as hell. ‘Cuz they are.

But Kat is getting to me in ways no one else has, and I can’t stop myself from wanting her—or wanting to use my powers to protect her. She makes me weak, and I’m the strongest of our kind, tasked with protecting us all. So this one simple girl…she can mean the end for us. Because the Luxen have an even bigger enemy—the Arum, and I need to stay on my game.

Falling for Katy—a human—won’t just place her in danger. It could get us all killed, and that’s one thing I’ll never let happen…”

ME:

Prea multe nu știu ce aș putea să vă scriu… Toți cei care ați ajuns la această postare, cred că ați citit primele trei volume apărute deja la Editura Leda așa că sunteți familiarizați cu acțiunea și personajele.

“Huh. Perhaps I was a bit too much of a dick the first two times I talked to her. Good thing she didn’t know I briefly considered burning her house down.”

Pe cât de ușoară și plăcută a fost (re)lecturarea unei povești ce m-a captivat, pe atât de lungă… Trebuie să recunosc că l-am citit concomitent cu alt roman. A trecut probabil un an, poate și mai bine, de când am terminat seria Lux așa că reluarea întâmplărilor a decurs ok pentru mine. Știți… chiar dacă știam principalele fapte, era fain că-mi aminteam micile detalii scăpate sau faptul că citeam totul din punctul de vedere al lui Daemon.

oblivion1

Pentru că de multe ori de-a lungul celor trei volume, m-am întrebat ce gândea sau ce simțea Daemon în acele momente. Am primit cu vârf și îndesat 😀

“And because I was competing for world’s biggest dumbass, I stayed out there, in the trees, stomach grumbling like a damn engine, and helped her carry in box after box without her even knowing.”

Mi-a plăcut enorm începutul lor de poveste, toate trăirile și gândurile în permanență în antiteză ale lui Daemon față de Katy. Toate acele momente în care știa că trebuie să se îndepărteze, dar nu putea. Toate acele momente când risca pic cu pic dezvăluirea propriei identități pentru că nu putea să lase să pățească ceva rău Katy. Vindecările, luptele cu Arumi, salvarea de urs, din fața camionului – momentul în care îi și spune adevărul despre el sunt povestite cu o sensibilitate de neegalat. N-ai fi zis că tipul acela nesuferit și plin de el ar fi capabil de asemenea gânduri și sentimente. De exemplu, știați că acea „obligație” să se poarte frumos cu Katy pe care trebuia aparent s-o îndeplinească pentru ca Dee să-i returneze cheile de la mașină, a fost de fapt, o mare vrăjeală?! 😀 Invenția lui Daemon 🙂

“And I also knew I needed to get off her before I engaged in total dumbassery.”

De când am citit Onyx, mi-am dorit al naibii de tare să știu ce simțea Daemon în momentele în care Katy s-a încăpățânat să iasă cu Blake, crezând că e un băiat normal, când aceasta l-a sărutat la petrecerea de Halloween în fața lui Daemon etc. Mi-am primit ce am dorit cu vârf și îndesat. 😀

“Jesus, all this thinking about my feelings and hers was probably going to give me a period.”

Pluuuuussss…. știți scena aceea faină faină din Opal când cei doi… își duc relația la un alt nivel?! ;;) Ei bine, să spunem că Daemon știe a povesti mult mai bine decât Katy! 😀 ❤ ❤

“Katy. Her name was Katy. Reminded me of Kitty. Kitty cat. Kitten. Look at me, putting all these words together.”

De-aș fi pusă acum să aleg între cele două pov-uri, aș spune că l-aș prefera pe Daemon, dar cu câte un pic din Katy pentru că bineînțeles sunt scene în plus, dar și multe în minus. De asemenea, sunt lucruri pe care Katy le-a povestit mai detaliat, pe când Daemon a schematizat în stil băiețesc și fără prea multă bătaie de cap.

„You love her.”
„I do. I love her.”

Una peste alta, ar fi foarte fain să avem traducerea acestui volum, dar parcă presimt că o să ne rugăm la stele. 😦 Eu am întrebat pe cei de la Leda zilele trecute când îi făceau și ei „publicitate” volumului, dar nu mi-au răspuns deocamdată.

Pentru cei care au posibilitatea, go for it! Fanii adevărați sunt convinsă că nu vor regreta! Pe Amazon era undeva în jur de 10$, nu-mi amintesc exact și nici nu vreau să vă spun prostii prea mari. Eu câștigasem un gift certificate acum câteva săptămâni și-l păstrasem fix pentru Oblivion pentru că știam că va fi mărișor prețul 😉

Și… în caz că nu știați deja… „Origin” – volumul 4 al seriei este în pregătire la Leda. Și el, dar și ultimul volum, „Opposition”, au ambele pov-uri… așa că o să aveți ocazia și voi să intrați un pic în mintea lui Daemon. Mai ales că după finalul lui Opal, e chiar necesar!

EmM

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Recenzie: „Oblivion” (#1.5 Lux – Daemon POV în Obsidian, Onyx și Opal) – Jennifer L. Armentrout

  1. Imediat ce termin Outlander il tratez pe Daemon cu prajiturele.

    Apreciat de 1 persoană

  2. care doua ditamai romanele ?

    Apreciază

  3. Pingback: Recensământ de Decembrie 2015 | Navigand printre Suflete

  4. Mihaela zice:

    As vrea sa înțeleg si eu …
    Sunt cumva traduse in ro si celelalte volume ( 4 si 5 )?

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

