Am visat arome orientale timp de o mie și una de nopți… de o mie și una de ori…

Razele soarelui îmi biciuiesc spatele gol încă de la prima oră a dimineții. Ador vara… dar cel mai mult o ador atunci când în propria-mi țară e iarnă tumultoasă, troiene albe și cer gri metalizat, iar eu… Eu visez pe meleaguri fierbinți, dansez în picioarele goale prin grăunțe fine de nisip gălbior-roșcat și noaptea, îmi cânt dorințele stelelor cerului senin.

Privesc de la înălțimea balconului marea de oameni… Turiștii se deosebesc ușor de localnici… Dar, deși mulți și aceștia, nu poți rata priveliștea parțial colorată, parțial neagră oferită de femeile Orientului. M-așteaptă și a mea costumație pe pat. Vreau să încerc să mă amestec în decor… poate nu perfect, dar vreau să trăiesc cu adevărat experiența acestei lumi. O să mă aventurez prin bazar, transformată. Am văzut atâtea filme și am citit atâtea povești…

Imaginația mi-a zburat de atâtea ori pe aceste meleaguri… Am pus deoparte bănuț cu bănuț încă de la 10 ani când am descoperit mirajul lumii orientale. O mie și una de nopți de o mie și una de ori, m-am visat alergând printre misterele acestei țări, iar acum… uite-mă aici!

Doar sunetul ascuțit al telefonului îmi strică liniștea…

– Bună dimineața, scumpo! Ce plan ai pentru astăzi?!

– Bună dimineața, mamă! Mă gândeam să merg prin bazar… să mă plimb… să mă pierd pe străzile colorate… cumpărături… cine știe?! O zi relaxantă, doar pentru mine…

– Off… Bine, scumpo! Să ai grijă, să te protejezi de soare… Tu te bronzezi, iar noi înghețăm pe aici. Trimite-ne și nouă o rază-două!

– Lasă, mamă, că n-o duci nici tu prea rău! Parcă te și văd stând la măsuța ta din living, cu ceșcuța argintie ținută tacticos cu mâna cea dreaptă, eventual și degetul mic ridicat în aer precum la party-urile alea englezști de ceai, sorbindu-ți cu drag aroma de dimineață…

O aud râzând și dimineața mi se pare și mai frumoasă. Mi-e drag râsul cristalin al mamei.

– Ce să fac, scumpo?! Dacă atunci când ai văzut promoțiile la cafetiere pe magazinul MarketOnline.ro, ai venit jucând țonțoroiul prin bucătărie?! Normal că m-ai făcut curioasă… Oricum, cafetiera Arzum e cea mai ingenioasă invenție pe care am întâlnit-o. Cafeaua mea mă-mbată cu aroma turcească de altădată…

logo_marketonline_mic1

– Bine, mamă, hai visează acolo, liniștită. Eu vreau să-mi trăiesc visul acum, plec…

– Off, fluturașul meu drag, zboară și adu-mi amintiri însorite!

– Te iubesc, mamă! Ne mai auzim!

– Și eu, scumpo! Mai mult decât cafeaua dimineața…!

Am închis zâmbind. Asta da declarație serioasă de dragoste, nimeni nu stă între mama și iubirea ei pentru cafea.

Plec acum… în aventura vieții… Plec să descopăr taine mirifice și povești amețitoare, să mă învălui în arome colorate orientale.

*Articol scris pentru SuperBlog 2015.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Am visat arome orientale timp de o mie și una de nopți… de o mie și una de ori…

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 1. O mie și una de… arome!

Lasă un răspuns

