Cum a fost la „50 shades of Grey”…?!

Ok… deci… absentă nemotivată. AGAIN!! Nu-mi mai cer scuze, nu mai promit nimic, doar că dacă vă veți abona la newsletter, veți primi postările mele de câte ori voi fi prin zonă 😛

După experiența de vineri și după câte zeci și sute de review-uri, articole și comentarii citite, evident că am știut imediat despre ce vă voi vorbi cu prima ocazie cu care voi mai pune mâna pe laptop 🙂 So… here I am, încercând să nu-mi distrug definitiv dragostea pe care am avut-o pentru trilogia 50 shades (pe link aveți recenzia mea).

50_shades_of_grey_wallpaper_by_theanyanka-d6u4od0

Am citit trilogia în urmă cu ceva timp, frustrată fiind că, aparent eram singura din lista mea de Facebook care n-o citise :)) Nu știam mai nimic despre ea pentru că nu mă interesase, nu dau neapărat atenție nebuniilor care apar pe piață (inutil să vă spun că, de exemplu, când am citit eu Twilight&co, în România, mult prea puține persoane știau de serie…ulterior, nu mai m-a încântat) – orice lucru devenit prea comercial, nu prea mai are valoare pentru mine. I know, I’m a freak! Btw, m-am chinuit mult și bine să-mi dau seama de asemănările dintre 50 shades și Twilight, fuck me, dacă le-am găsit :)) Ok, poate iubitu’ mi-a dat niște indicii după ce, a fost cărat săracu’ obligat-forțat la cinema.

Anyway, săptămâna trecută mi-am propus să recitesc primul volum, să am toate nimicurile proaspete în memorie pentru seara filmului. Mare greșeală am făcut! Cred că m-aș fi bucurat mai mult de film dacă n-aș fi făcut-o…

Dar cum m-a mâncat……

So… se ia una bucată iubit chinuit, se obligă să cumpere bilete cu o săptămână înainte ca să fiu perfect sigură că voi avea locurile mele preferate în sală și se speră că vor fi suficienți băieți în sală ca să nu „sufere” și mai rău decât o făcea deja :)) Neah, am un iubit foarte ok și cred că ar fi îndurat și dacă ar fi fost singurul băiat din sală – ce-i drept i-au cam trebuit și vreo două beri, dar trecem peste acest aspect.

Ajungem la ora 19.30, vineri, 13 februarie 2014. Iupiii!! Și ajungem la Afi. So, parcare ultra-plină, mall-ul dădea pe dinafară de oameni, extrem de multe fete prin zona cinema-ului :))) Se intră în criză… până încep să apară din ce în ce mai multe cupluri, găști complexe. So, e de bine. Daaaaa, măi, surprinzător, sala aproape plină, cu un procentaj de 40 la 60. Nu-i rău, nu?! Suficienți băieți. Again, surprinzător, mai ales bazându-mă pe comentariile unora care, aparent, mai citiseră și romanul, deci nu erau acolo doar la kicks sau târâți de iubite, precum al meu 😀

Se începe cu o frumoasă cerere în căsătorie… Congrats, btw, tinerilor necunoscuți!! Frumos, dar vorba tipei din spatele meu să nu care cumva să-mi faci așa ceva!! Ah nu că nu mi-ar plăcea, dar damn, e deja expirată faza cu cererea la cinema și rulajul unui filmuleț sau foto pe ecran. A fost faină cererea când a făcut-o americanul ăla, dar de atunci, prea multe asemănătoare, știu câteva chiar de prin jurul meu, cunoștințe&co. Don’t get me wrong! Sunt drăguțe and all that, dar fiți originali, măi băieți! Oricât de specială ar fi cererea, dacă e și originală și din suflet, e și mai bine!! Oricum, nu cred că fata o să uite prea curând o cerere făcute la premierea 50 shades, right?! ;)) Le urez „Casă de piatră” și dacă au nevoie de ceva picanterii, se pot întoarce oricând la ceva scene din 50 shades 😛

Ok…. ceva trailere (btw, abia aștept Insurgent!!) și intrăm în pâine că prea s-a făcut multă vorbărie!!

Trepidații, emoții and co… și bum!!

Hmmmmm…. da…. complicat!! Atmosfera din sală perfectă, am râs când a fost de râs, s-a urmărit în liniște și cu atenție când au fost scene mai… intense. Nota 20+ pentru sală! N-am avut parte de asta la niciun alt film!

Ce să spun despre film?! Am zis că e complicat?! Am zis! Am zis că nu vreau să-mi distrug dragostea pentru trilogie?! Am zis!!

Offf… Am zis că mai bine nu reciteam romanul, nu?! Am zis-o și p’asta! Dar n-am zis de ce… ok, detaliile… neah… oricum, mi-aș fi amintit de multe dintre nereguli și mi-aș fi dat seama de ele… Chestia e că recitirea m-a făcut să nu mai văd cu aceiași ochi romanul, între timp am citit romane muuuuult mai bune decât 50 shades, din păcate. Nu pentru mine, din păcate, ci așa, pentru aprecierea generală.

Oh fuck, iar vorbesc prea mult fără să vă zic nimic concret, right?!

Hmpf… Nu mi-a plăcut alegerea actorilor de la bun început! Deloc! Am urmărit diverse interviuri etc cu ei și între timp, parcă parcă îmi schimbasem părerea. După film…. am zis din nou WTF??!! Ok, Jamie Dornan, poate poate e potrivit, mi-a plăcut de el, foarte expresiv, n-am ce zice… Dar Dakota Johnson… pe bune?! Am o super mare problemă cu corpul ei!! Am fost mai ceva ca băieții de data asta. Frate, trebuia să-mi inspire ceva filmul ăsta și n-am văzut nimic! Serios! Are niște sâni tare nașpa… nu că eu aș avea cine știe ce sau m-aș mândri cu ei, dar serios, extrem de lăsați și mici și ziceai că e o adolescentă din aia la pubertate cu nr. 0 la sutien. Haideți măi, n-am zis mărimea C, dar nu se putea ceva mai frumos?! Sunt o mulțime de sâni mici și frumoși și care n-ajung până la buric sau se transformă în inexistenți. Ok, so biiig problem here :))) Nici fundul ei n-a fost prea grozav, lenjeria intimă ce să mai zic, plus chiloțeii aceia turcoaz care m-au enervat la culme din cauza bulei aceleia de aer care se forma când stătea în genunchi 😀 vedeți, ce probleme existențiale am avut eu?! Am înțeles că Anastasia era virgină and so on și că nu era o tipă îndrăzneață and etc, dar chiar atât de…. insipidă?! Nu scria nicăieri în roman că în secolul 21 ea încă poartă lenjerie de bunică?! Mă refer la ăia de când au făcut „dragoste” pentru prima dată… Gata, încetez, știu că’s nebună că am asemenea probleme 😀

Ok, trecând peste toate cele de mai sus, Anastasia/Dakota a fost tare funny, producătorul/echipa au transformat calitatea ei de împiedicată în ceva amuzant, mult mai amuzant decât în roman, cu siguranță. S-a râs în sală atât de muuulllttt…. puncte în plus pentru asta!

Mai am o problemă :))) Voi ce ziceți?! Cam ce vârstă îi dădeați lui Taylor după ce ați citit romanul?! Cu o fetiță de 7-8 ani și restul detaliilor, nu i-aș fi dat mai mult de 35 de ani și aparent era și arătos!! Ok, în ce l-ați transformat, domnilor???? Oh… și nu mai zic de Eliott…. Serios?! Mi l-am închipuit mai sexy de atât 😦 Nici Kate nu era chiar visul oricărui bărbat, deși era prin zonă, măcar atât. Jose, been there, done that. E cam oribil, nu?! Nici de-aș fi vrut, nu mi-ar fi plăcut de el!! Doamne, am probleme serioase cu capul!! Dar cred că, de fapt, așa se întâmplă de fiecare dată când îți închipui cumva eroii unui roman iubit și te trezești cu niște actori total diferiți… Bine că la Divergent și Hunger Games am văzut întâi filmele înainte să citesc cărțile, dar oricum, cred că în cazul lor, s-au ales super bine actorii.

Dar, din nou, sunt prea subiectivă și sunt convinsă că sunt o mulțime de persoane care nu-mi împărtășesc părerea 🙂

Eram sigură că 600 de pagini vor fi cu greu ecranizate în doar 2 ore, dar chiar s-a tăiat mult… de unele scene știam deja și cred că a fost mai bine așa… Altele, cred că ar fi adus un pic de sensibilitate filmului… pe când altele au fost schimbate!! Cum, fratele meu, să arate că Christian face acele dezvăluiri Anastasiei în timp ce ea dormea?! Faza aia m-a enervat la culme! „Cina aia de afaceri”, cu negocierea punctelor din contract, a avut loc într-un separeu la restaurant și nu la sediul firmei lui cu blondele prin preajmă… Și ce Dumnezeu e cu scena aia cu plimbarea prin pădure???? Piscină în casa părinților și nu lacul cu iacht?! Whatever. V-am spus de minunatul lui I-phone și telefonul ei absolut normal, care nu se transformă nici el în cadoul numit Blackberry?! Ce s-a întâmplat aici?! BB a plătit mai puțini bani pentru publicitate? Sau n-a fost așa dornic de ea precum Iphone?! Yup, sunt cam supărată… Și încă n-am ajuns la finalul filmului 😐 Dar prefer să tac…

Scenele de sex?! Hmmmm… trebuie să spun ceva și despre ele, nu?! Ok, dacă ar fi arătat un pic altfel corpul Anastasiei poate m-aș fi bucurat un pic mai mult de ele 😐 Ahhh, îmi vine să mă zgârii pe ochi… N-am, frate, nicio problemă cu nuditatea, explorarea sexualității, BDSM or whatever ce-a mai fost pe acolo, dar efectiv nu mi-au inspirat nimic pe ecran. Cartea a făcut-o din plin, filmul deloc. S-au văzut pe ecran destule, vorba aia, dar când actorii nu-ți „vorbesc” și prin altele în afară de voce… cam greu să apreciezi…

Am vorbit destul și totuși, nu de ajuns, dar chiar prefer să mă gândesc la lucruri frumoase acum… Nu a fost ceea ce mă așteptam, asta cu siguranță! Din nou, puncte în plus pentru atmosfera din sală, pentru expresivitatea lui Christian (am citit mai multe emoții pe fața lui decât în orice alt film de oricare gen ar fi fost el), pentru toate scenele funny ale Anastasiei și… cam atât. Am încercat din răsputeri să găsesc în film ceva din sentimentele pe care mi le inspirase romanul, dar nema…

Îmi pare rău că vă dezamăgesc nescriindu-vă aici ce vă așteptați sau pentru că nu vă împărtășesc opiniile.

EmM

Acest articol a fost publicat în Movies' Corner și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cum a fost la „50 shades of Grey”…?!

  1. DanielaZGM zice:

    Imi pare rau sa spun asta, dar ai dreptate in majoritatea lucrurilor pe care le-ai evidentiat aici. Oricum, nu pot spune ca mi-a parut rau ca am vazut filmul, pentru ca ar fi o minciuna. Doar ca, parca ma asteptam la mai mult, senzualitatea si erotismul din carte lipsind cu desavarsire in film. De asemenea, tin sa precizez ca mi-a placut mai mult prestatia Dakotei decat a lui Jamie si mi s-a parut ca nu prea are legatura cu modul in care este ea conturata in carte ( adica fata timida ), mi s-a parut mai strong decat atat, acest lucru reiesind din replicile acide pe care i le dadea lui Christian. Parca din carte nu mi-am imaginat-o asa.
    Si chiar vreau sa zic ca am o problema imensa cu faptul ca BLACKBERRY-UL lui Christian a fost inlocuit cu un iphone. Serios vorbesc. Despre celelalte personaje ce pot sa spun? De Taylor chiar mi-a placut si mi s-a parut exact cum mi l-am imaginat. Nu pot sa spun acelasi lucru despre Elliot. Adica pe bune?? E chiar naspa frate. Si parca Kate, in trailere arata mai bine. In schimb, mi-a placut de mama lui Christian, o adevarata doamna.
    Cred ca scena mea preferata din tot filmul a fost aceea cu contractul, la birou la Christian. SI culmea, nu a coincis cu cartea. Dar mi-a placut atitudinea sobra a Anastasiei vizavi de acea intalnire de „business”. Si ar mai fi multe de spus dar mi-am pierdut toate ideile cand mi-am adus aminte de zona intima a Anei :)))))))))))))))))
    PS: Am avut momente in sala, cand am crezut ca sunt la o comedie, efectiv toata sala radea in hohote la unele secvente.

    Apreciază

    • Emma zice:

      Zona intima a Anastasiei?! :)) Yup, been there, done that :)) Ce pot spune?! In roman asa scria, neepilata, n-avem ce face :)) N-am mai vrut sa mentionez si p’asta ca deja….
      Anastasia, desi fata timida and so on, si in roman a fost prezentata destul de „cu gura mare”, asa cum ii spune si Christian de multe ori. Poti fi timida, dar cu replici faine 😉
      Si da, asa a fost si la mine, s-a ras zdravan, pare mai mult comedie cu tenta de erotism, dar nici ala prea inspirat…

      Apreciază

  2. Pingback: 12 povești de dragoste pe care TREBUIE să le citești înainte de a fi ecranizate | Navigand printre Suflete

Lasă un răspuns

