Recenzie: „Cinder & Ella” – Kelly Oram

Hei again, guys and girls!! Știu… e o surpriză pentru voi, n-am postat prea des de două ori în aceeași zi… Am făcut-o doar când aveam motive întemeiate, gen cărți minunate de recenzat care nu mai puteau aștepta :)) Cam ca acum, de fapt 😛

Ieri am mai colindat ceva timp pe Goodreads în descoperirea unor noi romane și am dat peste… „Cinder & Ella” 😀 Cinderella rings a bell?! Well, I’m a sucker for Cinderella’s stories. Și bineînțeles, de aici nu fac excepție nici fimele pe temele astea :)) Another Cinderella Story – toate cele 3 părți sunt printre filmele mele preferate, le-am văzut de zeci de ori, fără exagerare, chiar dacă într-unul dintre ele joacă Selena Gomez 😐

Înapoi la treburile noastre, totuși 😀

cinderella

About: „It’s been almost a year since eighteen-year-old Ella Rodriguez was in a car accident that left her crippled, scarred, and without a mother. After a very difficult recovery, she’s been uprooted across the country and forced into the custody of a father that abandoned her when she was a young child. If Ella wants to escape her father’s home and her awful new stepfamily, she must convince her doctors that she’s capable, both physically and emotionally, of living on her own. The problem is, she’s not ready yet. The only way she can think of to start healing is by reconnecting with the one person left in the world who’s ever meant anything to her—her anonymous Internet best friend, Cinder.

Hollywood sensation Brian Oliver has a reputation for being trouble. There’s major buzz around his performance in his upcoming film The Druid Prince, but his management team says he won’t make the transition from teen heartthrob to serious A-list actor unless he can prove he’s left his wild days behind and become a mature adult. In order to douse the flames on Brian’s bad-boy reputation, his management stages a fake engagement for him to his co-star Kaylee. Brian isn’t thrilled with the arrangement—or his fake fiancée—but decides he’ll suffer through it if it means he’ll get an Oscar nomination. Then a surprise email from an old Internet friend changes everything.”

Gândurile mele:
Yup, I’m that kind of girl!! Care crede în povești cu prinți și prințese și „au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”. Well… măcar avem visele dacă realitatea e crudă uneori, nup?! Nu știu voi, dar pentru mine „Cenușăreasa” a fost THE BEST întotdeauna!! Nu că aș avea mamă sau surori vitrege sau mai știu eu ce… și nici nu credeți că a fost singurul basm pe care l-am auzit/citit când eram mică. Nup. Pur și simplu. O fi fost vorba de prietenii ei șoriceii și păsărelele?! De zâna cea bună?! De minunata rochie albastră?! Sau pantoful pierdut?! De determinarea prințului de a-și găsi aleasa?! Eh, nu știu, dar pentru mine ea e THE ONE și gata. 😛

So… alegerea următorului romanul de citit a fost extrem de ușoară atunci când m-am împiedicat de un titlu așa frumos!! Doar că…

Poate e vorba de un fel de poveste a Cenușăresei din zilele noastre… Are și mamă și două surori vitregi și un prinț și până și un Ferrari în loc de cal alb, dar…

Cinder e nickname-ul de pe messenger al lui Brian Oliver – mare star al Hollywood-ului, wonder-bad-boy and so on. Ella, sau mai bine zis Ellamara e o tânără din Boston ce avea un blog de recenzii. Numele real al Ellei și nickname-ul lui Brian sunt inspirate din romanul lor preferat „The Cinder Chronicles”, ce avea să fie ecranizat curând.

“Brian Oliver was hot on TV. In person, he was downright mesmerizing.”

O dată ce Brian poposește pe blogul Ellei, se transformă în Cinder și încep să discute despre cărțile sau filmele recenzate, reușind cumva să fie întotdeauna în contradictoriu. Câteva comentarii și email-uri se transformă într-o prietenie frumoasă pe internet. Dar se apropie din ce în ce mai mult… se cunosc din ce în ce mai bine… și, deși pare imposibil, de îndrăgostesc unul de celălalt fără măcar să se fi văzut vreodată. Se pune dacă Cinder a văzut pe blog o poză cu Ella de când era mai mică?! Măcar ochii ăia mari, albaștri au rămas aceiași cu trecerea anilor, nu?!

În dimineața când avea să împlinească 18 ani, mama sa plănuiește să o ducă într-o excursie la ski și spa. Pe drum, însă, au un accident de mașină îngrozitor. Mama sa moare, iar Ella petrece opt luni în spital, mai întâi în comă, apoi zeci de operații și ulterior, recuperare ce avea să continue și după externare. Ce se întâmplase de fapt cu ea?! Citiți și veți vedea…

Având o cădere nervoasă, la scurtă vreme după revenirea din comă, a încercat să-și ia viața așa că custodia legală i-a fost dată tatălui său, deși deja nu mai era minoră. Până când terapeuții nu-și vor da ok-ul că nu mai reprezintă un pericol pentru ea însăși, situația nu se va schimba.

Ah da, am zis tatăl ei, nu?! Cel care le părăsise atunci când ea avea 8 ani. Plecase și-și întemeiase o altă familie. Nu mai avusese alți copii, dar le adoptase pe cele două copile gemene ale femeii iubite, Anastasia și Juliette. Era un avocat dat naibii și locuiau într-o vilă în L.A. După accident, acesta a revenit în viața Ellei. De ce le-a părăsit, care a fost de fapt povestea din spatele căsătoriei părinților săi și nașterii Ellei?! Vom afla abia spre sfârșitul romanului…

Astfel, după externare, frumoasa noastră Cenușăreasă ajunge să locuiască în L.A., alături de un tată pe care nu-l cunoscuse prea bine și o familie pe care o ura pentru că îl furase pe tatăl său de lângă ea. Sentimentul era aproximativ reciproc. Mama vitregă încerca să se comporte frumos cu ea, dar o rănea permanent, fără intenție. Iar surorile vitregi… Ei bine, până și surorile Cenușăresei, erau una a naibii de enervantă și una care parcă parcă… Așa și Anastasia și Juliette. Prima era cea care o ura din tot sufletul pe Ella pentru că a intrat în viețile lor, i-a furat camera, curând iubirea tatălui, dar și băiatul pe care îl plăcea de la liceu. A dus ura la un cu totul alt nivel în cadrul școlii, când nu mai era sub supravegherea părinților. Juliette, pe de altă parte, a încercat să o ignore cât mai mult posibil. Însă, în urma unei întâmplări nefericite la liceu când i-a luat apărarea și a unei discuții sincere după eveniment, a început să se apropie din ce în ce mai mult de Ella.

Adaptarea la noul mediu de viață era grea, avea încă nevoie de terapie fizică și psihică, iar încercarea de a ieși de sub tutela tatălui presupunea găsirea unui mediu prietenesc, ce avea să o susțină în lipsa familiei. Departe de casă, fără singura iubire părintească pe care o cunoscuse, fără prietenii vechi și cu un mediu ostil familiar, dar și școlar, totul a condus-o la reluarea unei vechi relații de prietenie pe internet. Cinder.

Cinder vorbea cu Ella prin YM exact în timp ce s-a produs accidentul. După ce aceasta nu i-a mai răspuns la email-uri, după ce a văzut că blogul nu mai era updatat, și-a dat seama că s-a întâmplat ceva îngrozitor cu ea și s-a resemnat cu pierderea ei, crezând-o moartă. Suspiciunile nu aveau să-i fie confirmate niciodată, mai ales că nu-i știa nici măcar numele real sau adresa. Avea doar un blog și un nickname (nu știa că acela îi era și numele real) pe YM, unde conversau întotdeauna. Pentru Brian, Ella era singura persoană care îl plăcea pentru cum era și cum gândea și nu pentru faima și banii săi. Pierderea ei într-un moment în care cariera era într-o ascensiune răsunătoare a fost teribilă. Fetele veneau și plecau. Până când, nominalizarea la Oscar și toată vâlva creată în jurul rolului din filmul The Cinder Chronicles, i-au făcut pe membrii staffului personal să-l îndemne să se afișeze public cu co-starul din filmul său, Kaylee, ce o interpreta pe prințesa Ratana și chiar să se logodească cu aceasta. Spuneau că astfel i se va spăla imaginea de tânăr cuceritor, va deveni un actor serios cu reale șanse de câștigarea a Oscarului, iar publicitatea va fi perfectă pentru premierea filmului.

„A real-life romance with her?” I repeated. „I think you’re overestimating my acting abilities, Lisa.”
That wiped the smug smile off Kaylee’s face. „Asshole.”
I returned the sentiment without shame. „Bitch.”

Dar ce se întâmplă când soarta se pune de-a curmezișul?! Un email de la Ella și totul o ia razna…

ce1ce2

Relația evoluează, trecând la stadiul de conversații la telefon 🙂

„Cinder?” I wanted to kick myself for how small my voice sounded.
„Ellamara! That is you. My beautiful and wise mystic priestess of the Realm, we speak at last.”
„Holy crap, your voice is sexy!”
I slapped my hand over my mouth. I did not mean for that to come out of it. It’s just that he sounded like he could melt butter – or women’s hearts – simply by speaking. His voice was deep, rumbly and hypnotic. The guy didn’t talk, he purred.

Ce se va întâmpla, însă, atunci când Ella va afla cine se ascunde de fapt în spatele nickname-ului Cinder?! Îl va alege pe Rob sau pe Brian?! Căderea nervoasă pe care o suferă și internarea într-o facilitate specială vor avea vreodată un final fericit?! Brian se va îndepărta de ea atunci când îi va descoperi handicapul?! Paparazzii și America întreagă o vor considera doar un caz de caritate, motivul din spatele ruperii logodnei cuplului momentului sau o vor iubi la fel de mult ca Brian?!

“We’re Cinder and Ella, woman! We’re supposed to get our fairy-tale ending!”

Povestea lor este tare frumoasă, aproape de basm. Ușor de urmărit și de citit, chiar și în engleză. Pentru unele dintre voi probabil că sună clișeic, ca alte „n” interpretări ale basmelor, dar vă promit… am râââââsss de nebună, la 3 dimineața răsuna casa de râsul meu, iar la 6 când am terminat-o de citit, aveam un mare zâmbet tâmp pe față. Cinder/Brian este un tip tare mișto, amuzant, frumos, isteț! Iar Ella… singura ce-i poate ține piept ego-ului său nemăsurat :))

„It’s not my fault that I’m too damn good-looking to be taken seriously.”

Nu este o poveste perfectă, sunt nenumărate lucruri care ar fi putut fi îmbunătățite, dar până la final, n-a mai contat nimic altceva decât povestea în sine.

Yup, I’m a sucker for this kind of love-stories!! Și nu mi-e frică să recunosc :))

Cine a mai citit romanul?! Dacă n-ați făcut-o până acum, vi-l recomand, e relaxant, amuzant și frumos!!

PS. Urăsc coperta romanului!! În loc de pantoful de cristal, ar fi trebuit să fie o pereche de mănuși lungi; pantoful ăla pare a fi o bătaie de joc la adresa Ellei, mai ales că ea nu va mai putea purta tocuri niciodată. Iar imaginile celor doi…. Ei bine, eu mi-am închipuit un total alt Brian așa că… it sucks! Dar povestea, nu! 😀

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.