Recenzie: „Anna și sărutul franțuzesc” – Stephanie Perkins

Hello beautiful souls!! >:D< Weekendul ce abia a trecut l-am petrecut departe de casă și știind că ori nu voi avea foarte mult timp liber la dispoziție, ori voi fi pe drumuri sau, pur și simplu, nu voi avea dispoziția necesară să citesc o carte cu adevăarat sentimentală, romance, heartbreaking & co, mă apucasem de săptămâna trecut să citesc recenzii pe diferite site-uri (Btw, cand fac eu asta, nu înțelegeți că citesc de la un capăt la celălalt, ci efectiv pe sărite… o propoziție dintr-un paragraf, 3 cuvinte dintr-altul, vreau doar să descopăr ideea principală, nu tot ce se petrece în roman) și mi-am ales câteva cărți, printre care și aceasta pe care o recenzez acum… Nu primise așa multe cuvinte de laudă, majoritatea o considerau „așa și așa” so… let’s get it! Părea exact ce aveam eu nevoie: o carte ușurică, fără bătăi prea mari de cap. Bineînțeles că n-am reușit și tot a trebuit să mă implic emoțional :)) N-aș mai fi eu dacă n-aș face-o!!

anna-si-sarutul-frantuzesc_1_fullsize

Romanul este primul care deschide seria din care fac parte și „Lola și băiatul de treabă din vecini” și „Isla and the happily ever after”. Mi-a plăcut, dar nu într-atât încât să mă apuc imediat să le citesc și pe celelalte; am alte serii începute care cred că merită o atenție mult mai mare. Probabil că le voi păstra pentru alte weekend-uri de acest gen.

Despre roman: „Anna si sarutul frantuzesc, o carte amuzanta, plina de suspans. Stephanie Perkins a scris o carte care cu siguranta o sa topeasca inimi. Anna asteapta cu nerabdare inceperea ultimului an de liceu in Atlanta, unde are o slujba ideala, o prietena fidela si un baiat pe care vrea sa il cucereasca. Lucrurile se schimba si Anna merge la un internat din Paris. Aici il intalneste pe inteligentul, cuceritorul Etienne St. Clair. Totusi, exista o problema „St. Claire e deja luat“, are o iubita. Anna isi repeta „suntem doar buni prieteni, suntem doar buni prieteni“, dar sentimentele, reciproce, devin de neinlaturat. Oare se va sfarsi totul cu mult asteptatul sarut frantuzesc? Cei care vor citi Anna si sarutul frantuzesc vor avea ocazia sa descopere Parisul, pas cu pas, prin ochii a doi tineri adolescenti, poate mai frumos si mai interesant ca orice alt ghid scris vreodata al Parisului.”

„De la străzile magice ale Parisului, la fermecătoarea poveste, Anna şi sărutul franţuzesc le are pe toate. O carte cuceritoare şi minunată!” – ROBIN BENWAY, autorul romanelor Audrey, Wait! şi The Extraordinary Secrets of April, May & June

„Nimeni nu surprinde mai bine decât Stephanie Perkins întrebarea care-ţi dă şi aripi, dar te şi epuizează: oare-mă-place?! O lectură excelentă.” – JUSTINA CHEN HEADLEY, autoarea romanului North of Beautiful

„Foarte deşteaptă. Foarte amuzantă. Foarte romantică. Ar trebui să vă daţi întâlnire cu această carte.” – MAUREEN JOHNSON, autoarea romanelor 13 Plicuri albastre şi Scarlet Fever, bestselleruri New York Times

„Inteligentă şi senzuală, Anna şi sărutul franţuzesc este exact ce vă râvnea inima. O să vă doriţi să trăiţi în povestea asta pentru totdeauna. Mai vrem, s’il vous plaît!” – LISA MCMANN, autoarea romanelor din Wake Trilogy, bestselleruri New York Times

„Imaginaţi-vă o cană plină cu ciocolată savuroasă, cremoasă, fierbinte. Acum adăugaţi un şpriţ de frişcă. Delicios? Oui. Ei bine, Anna şi sărutul franţuzesc este mai copioasă, mai dulce şi – da – chiar mai fierbinte. Garantat o să-ţi placă trataţia aceasta foarte specială.” – LAUREN MYRACLE

Părerea mea: A fost un roman ușurel, cu și despre tineri, fără scene intime extreme, fără foarte mari tulburări la nivel emoțional, mental sau psihologic. Cred că este unul dintre puținele romane pe care le recomand cu inima deschisă și copiilor, fetelor de 12+ ani, care tânjesc după prime săruturi și relații. (Știm prea bine cum evolueaza copiii din ziua de azi, totul e pe repede înainte, inclusiv relațiile și viața sexuală, din păcate)

Nu este un roman solicitant, este ușurel, dar dacă ai întâlnit în viață ceva similar, ți-e imposibil să te detașezi și ajungi ca mine :)): implicată emoțional.

Anna, o tânără americancă, cu părinții divorțați, este trimisă pentru a termina ultimul an de studii liceale în Paris, la un liceu american (măcar atât). Dezrădăcinată de familie, prieteni, țară și mai ales, de limba maternă, Anna întâlnește o super gașcă de prieteni care îi transformă calvarul într-o frumoasă experiență. Meredith, St. Clair, Josh și Rashmi sunt cei care îi sunt alături.

Ce te faci însă când te îndrăgostești de cel mai bun prieten?! Iar el are deja pe altcineva…..

Primii fiori ai iubirii, primul french kiss, trădarea prietenilor, prima întâlnire cu alcoolul și efectele acestuia, nopți „de somn” petrecute împreună, ce mai… primele experiențe în ale iubirii… Iar noi le suntem alături eroilor noștri pe parcursul tuturor aventurilor lor.

Anna și-a lăsat cea mai bună prietenă în State, dar și pe băiatul drăguț de la cinematograf cu care se sărutase în ultima ei noapte acasă… Nu știa ce avea să mai fie între ei, dar spera că vacanța de Crăciun va lămuri totul. Dar ce te faci când ajungi în orașul luminilor și al iubirii și dai nas în nas cu băiatul visurilor oricărei fete, pe jumătate francez, pe jumătate american, cu un accent britanic dumnezeiesc?! Oare doar eu cred că accentul britanic este foarte sexy la băieți?! 😀 Ah, da, îi devine cel mai bun camarad și nimic nu poate fi între ei pentru că el deja are o relație de… mai bine de un an cu frumoasa Ellie. Complicat, right?! Așa că… ne mai rămâne Dave, colegul de la cursul de franceză începători, drăguț, simpatic și râvnit de o bună parte din fetele din școală.

O oportunitate bună, mai ales, de a-l face gelos pe St. Clair, care indecis, îi dă semne că ar place-o, dar totuși, nopțile și le petrece mereu alături de Ellie. Pe de o parte, acesta m-a scos din sărite cu indecizia lui, iar pe de altă parte l-am înțeles și mi-a plăcut. În definitiv, el făcea pași mici pe care Anna nu-i vedea… Dacă i-ar fi văzut la timp sau ar fi înfruntat situația atunci când trebuia, poate lucrurile nu s-ar mai fi lungit atâta… Lui St. Clair i-a fost întotdeauna teamă de a nu rămâne singur, mai ales cu problemele care existau în familia lui. Avea o iubită pe care se putea baza și prietenii lui, mai ales pe Josh și Anna. Prins între teama de a-și pierde iubita dacă se despărțea de aceasta și între a-și pierde prietena cea mai bună dacă Anna nu ar fi simțit la fel ca el, oscila între acestea, riscând în orice moment să le piardă pe amândouă sau și mai rău, s-o piardă pe cea la care ținea cu adevărat și să rămână prins într-o relație care nu-l mai făcea fericit de mult timp.

Vor sfârși cei doi prin a fi împreună?! Și dacă da, oare ar avea sens din moment ce curând se vor despărți pentru a merge la universitate?! Citiți și veți afla deznodământul acestei frumoase povești…

Mi-a plăcut foarte mult romanul pentru că abordează ideea de prietenie dintre un băiat și o fată. Dintotdeauna am susținut că între persoane de sex opus poate exista cu adevărat doar prietenie și nimic mai mult, iar mama de fiecare dată, m-a combătut cu argumente și cu exemple din viața mea, care n-au fost puține… După ce au trecut ani și după ce am experimentat, mai mult sau mai puțin, tot felul de lucruri și relații, spun cu mâna pe inimă că, deși există posibilitatea ca unul dintre cei doi să aibă și sentimente un pic diferite față de cele de prietenie, asta nu înseamnă că rezultatul va fi: ori ajungem împreună, ori nu mai suntem prieteni. Și, de asemenea, mi-a plăcut pentru că deși, povestea este centrată pe Anna, scriitoarea a conturat foarte bine și celelalte personaje, relațiile dintre ele și poveștile lor.

Btw, vouă nu vi s-a părut amuzant faptul că St. Clair era mai mic cu 7 cm față de Anna?! ;)) Pe mine m-a urmărit ideea asta pe tot parcursul romanului. 😀

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Recenzie: „Anna și sărutul franțuzesc” – Stephanie Perkins