Recenzie: „E ușor să te iubesc” (#1 Contours of the Heart) – Tammara Webber

Bună, suflete frumoase!! Am revenit cu o nouă recenzie… O altă poveste frumoasă de dragoste care te va captiva.

e usor

„Easy” (E ușor să te iubesc), precum și continuarea acesteia, „Breakable”, fac parte din seria „Contours of the heart”, scrise de americanca Tammara Webber. În timpul cercetărilor mele am dat peste niște afirmații făcute de autoare cum că romanul ascunde de fapt și o parte din povestea ei de viață, faptul că ea însăși a fost o victimă a agresiunii sexuale, întâmplare ce a ascuns-o timp de 12 ani și, chiar și după aceea, singurele persoane in fața cărora s-a deschis au fost psihologul, familia și prietenii cei mai apropiați. One big point here for Tammara pentru că a avut curajul să-și deschidă sufletul în fața noastră și să ne dea lecții de supraviețuire și de curaj prin intermediul lui Jacqueline. O poveste cutremurătoare și totuși, atât de reală, de des întâlnită, din păcate. Tot printre rânduri, am aflat că scriitoarea ar mai lucra la un roman care s-ar putea încadra în această serie, însă povestea nu va mai fi centrată pe Jacqueline și Lucas, dar vom mai afla câte un lucru sau două și despre ei, ceea ce pentru mine, e mai mult decât mi-aș fi putut dori.

O altă serie publicată de Tammara Webber este „Between the lines” („Between the Lines”, „Where you are”, „Good for you” și „Here without you”), încă n-am citit nicio recenzie și probabil nici n-o voi face, dar această serie este pe lista următoarelor mele achiziții.

Descriere: „Salvata de un strain. Bantuita de un secret. Cateodata, dragostea nu-i un luccru simplu…El o urmareste, dar nu face cunostinta cu ea pana cand, odata, intr-o intalnire neasteptata, el devine salvatorul ei. Atractia dintre ei e incontestabila. Totusi trecutul, pe care el s-a straduit atat de mult sa-l depaseasca, si viitorul, in care ea-si pune atat de mari sperante, ameninta sa-i desparta. Numai impreuna ar putea sa lupte cu durerea si vinovatia, sa infrunte adevarul si sa gaseasca neasteptata putere a dragostei.

Jackie este o fata frumoasa, este la colegiu, de trei ani are un iubit admirabil si i se pare ca viata e usoara si viitorul ii zambeste. Fara veste, iubitul o paraseste pentru ca vrea sa incerce ceva nou, iar durerea despartirii o face sa nu mai ajunga la cursuri si sa fie la un pas sa piarda examenul si anul. Scapa ca prin urechile acului dintr-o tentativa de viol, parintii ii spun ca se duc la schi atunci cand hotaraste sa vina si ea acasa in vacanta… De unde sa inceapa sa se refaca? De n-ar fi prietenii, s-ar prabusi. Pas cu pas, ei o ajuta sa mearga mai departe. E ca intr-un joc, ii vor spune ei si o vor invata ca este destul de puternica pentru a supravietui.

Tammara Webber scrie o carte despre obsesie, punand-o sub lupa si cantarindu-i bunele si relele. Fiecare dintre personajele sale, atat de vii si de colorate, are niste demoni personali pe care trebuie sa-i invinga, principalii vinovati pentru „greseli“ fiind: obisnuinta care te face orb la realitate, dorinta de a avea succes cu orice pret, rivalitatea care calca totul in picioare, rusinea care te amuteste cand ar trebui sa strigi, neincrederea ca „de data asta“ va fi altfel, va fi bine.

Cum iei cea mai buna decizie? E foarte usor cand iubesti!

Pentru ca, pe langa tema violului – o faradelege care lasa traume adanci si totusi, de regula, este simplist expediata, bagatelizata, considerandu-se ca se poate „rezolva” la mica intelegere intre parti si mai ales, atat de adesea, aruncandu-se vina asupra… victimei!
– Ti se ofera una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste, captivanta prin descrierea scenelor de interactiune intre protagonisti unde, citind, te simti deopotriva intrus si curios, si fascinanta prin multiplele meandre, prin surprizele care se tin lant, prin arta cu care scriitoarea stie sa te tina cu sufletul la gura si cu pumnii stransi pentru personajele pe care le indragesti neconditionat.”

Părerea mea: E atât de ușor să iubești această carte, nici nu vă închipuiți… Nu-ți mai vine s-o lași din mână până n-o devorezi cu totul… iar eu… eu n-am mai putut lăsa din mână nici tableta după ce m-am apucat de cel de-al doilea volum… deși acesta din urmă a fost o surpriză totală. Dar despre el, mai încolo 🙂

Este o poveste frumoasă de dragoste, plină de evenimente triste, de traume, peste care eroii trebuie să treacă, trebuie să le înfrunte și să-și făurească un viitor mai bun, mai luminos.

Jackie, sau Jacqueline, este un personaj cu care îmi place să cred că mă identific. Nu în sensul traumei prin care trece, ci cu privire la caracterul ei puternic, la încăpâțanarea și curajul cu care face față, cum reușește să meargă mai departe chiar dacă inima îi era ruptă în bucăți pentru că Kennedy a decis că el dorește să încerce și alte experiențe cu alte fete. O ador pentru că deși are momente în care se simte dărâmată, se ridică, se îndreaptă și alege să întâmpine cu multă deschidere tot ce viața mai are să-i ofere. Mă bucur că a avut alături de ea o prietenă atât de bună precum Erin, ducem destul lipsă de prieteni adevărați în viața de zi cu zi ca să nu-i avem nici măcar în cărți.

„No matter what happened to any individual person, life was going on elsewhere. The first time Kennedy kissed me, it stood to reason that at the same time, other people were splitting up. And the night Kennedy broke my heart, somewhere–maybe right there in my dorm, other people were falling in love.”

Lucas… Wow!! Deci Lucas… Ei bine, cu o poveste tristă de viață, cu amintiri din trecut ce-i chinuie prezentul, cu cicatrici bine înfierate pe piele și o mulțime de tatuaje, cu pierce în buză, studentul misterios și sexy, ce părea mai degrabă neatent la oră, ocupându-și timpul cu desenatul, te cucerește cu adevărat!! Ce au, dom’le, toți artiștii ăștia de te fac să ți se înmoaie picioarele?! :)) Lucas e mereu acolo pentru Jacqueline. Întâmplător sau… nu.

Iar… Landon… Off, Doamne, cum faci tu ca astfel de băieți și povești să existe numai în cărți și filme?! :)) Inteligent, cu un fin simț al umorului, protector, pare a fi cu adevărat o partidă bună. Iar email-urile dintre el și Jacqueline… eh, sunt… fooooaaaarrteee interesante, iar uneori, ușor în afara limitelor „profesor-preparator”/”student”. Timpul trece, iar Jacqueline nu reușeste să se întâlnească cu el pentru meditații „face-to-face”, „relația” dintre ei rămânând doar în mediul virtual până când…

Mă întreb cine va câștiga?! Studentul sau profu’?! Sms-urile lui Lucas sau email-urile lui Landon?! Continuă Jacqueline jocul celor doi după ce află adevărul?! Sau Jackie se va întoarce la al ei Kennedy atunci când acesta va realiza ce greșeală mare a făcut?! Hmmm… Nu puteți afla decât citind.

“Choosing to be with you, isn’t a difficult decision, Jacqueline…It’s easy. Incredibly easy.”

Mie, una, nu mi-a luat mult până mi-am dat seama încotro se îndreaptă povestea, dar asta n-a făcut-o să fie mai puțin interesantă sau pe mine mai puțin nerăbdătoare.

„Dragostea nu e lipsa logicii, ci logica examinată și recalculată, încălzită și pliată să se potrivească pe conturile dinlăuntrul inimii.”

Iar epilogul… este pur și simplu, breathtaking!! Lucrurile în sfârșit încep să se așeze pentru personajele principale și totul se anunță a fi numai lapte și miere, așa cum și trebuie în romanele de dragoste cu happy-end.

Ca și în cazul altor romane, mi-a plăcut foarte mult evoluția noii iubiri… faptul că nimic n-a fost forțat, lăsând astfel timp și pentru vindecare de răni și relații vechi… Iar romantismul, picurat ici și colo, prin gesturi mici, dar convingătoare, m-a făcut să iubesc și mai mult și mai ușor romanul.

Tammara Webber a știut cum și ce trebuie să facă pentru a ne transpune în poveste, pentru a simți că o trăim noi înșine, că suntem acolo printre personaje, că ne frământăm alături de ele și prin ele, că suferim, că (re)învățăm să iubim și să ne dăruim, având încredere chiar și acolo sau atunci când sunt lucruri nespuse. „Easy” este o poveste care ți se întipărește cu ușurință în suflet și în inimă, pe care n-o vei uita prea curând. Ne-a învățat că, alături de persoana potrivită, fiecare dintre noi își găsește cu ușurință calea și liniștea sufletească.

Cu siguranță acesta este un roman pentru care nu-mi voi găsi cuvintele perfecte pentru a-l descrie și, mai ales, fără să fac spoilere prea multe, dar vă invit să-l citiți pentru că este una dintre acele povești de viață și dragoste pe care n-ai cum s-o ratezi. O voi reciti fără doar și poate.

Btw, vreau o cafea de la Starbucks!! Acum, acum!! Și ca să nu ajungi ca mine, ia una înainte să te apuci să citești romanul și ține-o lângă tine!!

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Recenzie: „E ușor să te iubesc” (#1 Contours of the Heart) – Tammara Webber

1. Lorelay zice:

Ei da ,una dintre cele mai bune recenzii pe care am citit-o. Cu așa carte , te obliga ca și recenzia sa fie pe măsură.

• Emma zice:

Multumesc!! Mi-a fost destul de greu sa-mi aleg cuvintele, orice as spune nu ar putea descrie perfect tot ce am trait si simtit atunci cand am citit romanul. Nici acum nu cred ca recenzia ii face cu adevarat cinste.

2. Pingback: Recenzie: “Breakable” (#2 Contours of the Heart) – Tammara Webber | navigand printre suflete

3. Pingback: Premiile Liebster | Navigand printre Suflete