Recenzie: Seria „Falling” („Falling into you”, „Falling into us”, „Falling Under”) – Jasinda Wilder

Suflete frumoase, ce mai faceţi?! Revin cu o nouă recenzie. Am descoperit în ultima vreme o mulţime de romane frumoase şi parcă, parcă nu m-am putut opri din citit… Sper doar să-mi fac timp şi să vă spun câteva cuvinte despre fiecare dintre ele; dacă le-aţi citit, să putem împărtăşi păreri, dacă nu, poate să vă conving să nu le rataţi.

Mi-a fost destul de greu să aleg pe care să vi-o prezint astăzi aşa că am ales-o pe ultima pe care am terminat-o de citit: „Falling into you” („Mă pierd în tine…”), „Falling into us” („Mă regăsesc în noi”) şi „Falling under”, care încă nu a apărut la noi în ţară.

FALLING-SERIES-for-web

Despre autoare: Jasinda Wilder este o scriitoare americană, cu o inclinaţie pentru poveştile cu bărbaţi sexy şi femei puternice. Atunci când nu scrie, face cumpărături, găteşte sau citeşte. Dacă îi urmăriţi cu atenţie lista de romane publicate pân acum, veţi fi cu adevărat impresionaţi. Scrie, scrie şi iar scrie, scoate romane pe bandă rulantă şi sunt şi bune, fi-r-ar să fie.

Descriere oficială „Falling into you”: „Prima dragoste a mea a fost Kyle; era fratele mai mic al lui Colton Calloway. Kyle a fost primul din toate punctele de vedere. Apoi, intr-o furtunoasa seara de august, a murit, si odata cu el a murit si cea care am fost eu. Colton nu m-a invatat cum sa traiesc. Nu mi-a vindecat suferinta. Nu m-a facut sa-mi revin. M-a invatat cum sa sufar mai mult, cum sa indur totul, si, in cele din urma, cum sa ma vindec. Nell Hawthorne e indragostita de cel mai bun prieten al ei de-o viata, Kyle Calloway. Proaspata lor iubire e indestructibila, si viata e plina de promisiuni; dar, intr-o seara, Kyle moare subit intr-un tragic accident, iar Nell se schimba pentru totdeauna. Il intalneste pe Colton, fratele mai mare al lui Kyle, prima data la inmormantare. Amandoi se lupta sa-si duca propria viata mai departe cat pot de bine; se intalnesc din nou in New York, iar Colton isi da seama ca Nell n-a reusit inca sa treaca cu adevarat peste socul mortii lui Kyle. Ea pare sa adaposteasca in suflet o durere adanc inradacinata, o povara grea de remuscare si regret. El stie ca n-ar trebui sa se amestece, dar nu se poate stapani. Increderea nu apare cu usurinta pentru niciunul dintre ei, si amandoi isi au demonii lor. Impreuna, ei descopera rostul suferintei si semnificatia tamaduirii, ca si importanta iertarii.”

Descriere oficială „Falling into us”: „Moartea lui Kyle la numai saisprezece ani a fost un soc pentru toata lumea. Nell, fata care l-a iubit este inmarmurita de durere, chiar si cea mai buna prietena a ei, Becca, nu stie cum sa o ajute. Pentru ca, in acel moment, viata ei este traversata de un cutremur. Dar, ceva frumos se intampla, iar vinovatul este Jason Dorsey, cel de care Becca este indragostita chiar din clasa a patra, mai exact din momentul in care Jason i-a sarit in aparare lovindu-l pe Danny Morelli, care o luase peste picior pentru ca se balbaia. Pentru Jason, Becca aproape ca nici nu exista, o considera doar prietena lui Nell. O invitatie neasteptata ii aduce impreuna pe Becca si Jason, iar el descopera zi de zi cat de extraordinara poate fi ea, cascada de bucle negre, pielea maslinie, felul ei timid si linistit castigandu-i inima. Dar fericirea si iubirea se pot naste atat de aproape de durere? Jason nu avea de unde sa stie cate tragedii si cate izbanzi avea sa cunoasca si nici nu banuia ca in Becca ar putea afla iubirea vietii lui si, in iubire, fiecare dintre ei, regasirea de sine.”

Descrierea oficială „Falling under”: „My name is Colton Calloway. You’ve heard part of my story, but it turns out there’s more. My little girl, Kylie, is all grown up. Seventeen, beautiful, and talented, just like her mother. And just like Nell, my daughter seems to have fallen for a bad boy, one with a lot of darkness and a lot of secrets.
* * *
You thought you knew the whole story. You thought it was over. Happily ever after for everyone.
You were wrong.
My name is Oz Hyde, and you’ve never met me. I’m part of the story, too, but I’m an aside, a quick line or two you’d all but forgotten about. Well guess what? I’ve got my own story to tell.
Buckle up, ‘cause this is gonna be a hell of a bumpy ride”

Părerea mea: Dintotdeauna, partea aceasta a recenziei mi-a plăcut cel mai mult şi, în acelaşi timp, mi-a produs cea mai mare frică pentru că niciodată n-am ştiut unde este linia unde trebuie să mă opresc pentru a nu dezvălui prea mult sau ce linie trebuie să încalc pentru a vă convinge să citiţi cartea respectivă. La această serie e simplu, oricâte lucruri v-aş dezvălui, tot n-ar fi ceea ce trebuie sau cât trebuie pentru că fiecare volum te atrage atât de mult în poveste, te înfăşoară, te ia pe sus, te face să trăieşti atâtea clipe cu sufletul al gură…

„Falling into you”: Intrăm în universul unor tineri de 16 ani, unde iubirea şi tema sexului încep să devină din ce în ce mai prezente în viaţa lor. Nell este cea vocea primei părţi a romanului, unde suntem introduşi în lumea liceenilor din Michigan, cunoaştem mare parte din personajele romanului şi aflăm cum ia naştere povestea de iubire dintre Nell şi Kyle, dar şi cum se termină… Cei doi crescuseră împreună, erau prieteni foarte buni şi cam toată lumea se aşteptau să fie împreună. Kyle nu făcea niciun pas în direcţia aceasta, dar când Nell îi împărtăşeşte bucuria întâlnirii cu Jason, cel care o invitase în oraş, Kyle îşi pierde cumpătul şi îi împărtăşeşte iubirea pe care o simţise dintotdeauna pentru ea. Nell îl lasă baltă pe Jason cu câteva minute înainte de întâlnirea propriu-zisă şi îl sfătuieşte să iasă cu una dintre prietenele ei foarte bune, Becca, căreia îi plăcuse întotdeauna de el. Este momentul când Nell şi Kyle trec pragul de la prieteni foarte buni la iubiţi. Următoarele pagini ne descriu povestea lor, prima noapte de dragoste şi prima excursie în care pleacă împreună atunci când împlinesc 18 ani. Frământările pentru alegerea facultăţii erau în toi, fiecare dorindu-şi cu ardoare altceva, iar Kyle sfârşeşte prin a o cere în căsătorie. Nell refuză, spunând că sunt prea tineri deocamdată, dar că îl iubeşte şi îl va urma pe el la universitate, vor continua să fie împreună şi se vor căsători atunci când va veni vremea. Kyle nu înţelege, se ceartă foarte rău, afară era o furtuna oribilă, un copac trosneşte şi… tragedia se întâmplă. Nimic nu va mai fi la fel niciodată. La înmormântarea lui Kyle facem cunoştinţă cu fratele său mai mare, plecat de acasă cu mulţi ani în urmă. Am simţit din prima că băiatul ăla „smells like trouble” pentru Nell…
Următoarele două părţi ale romanului sunt scrise când din perspectiva lui Colton, când din cea a lui Nell… Suntem martorii reîntâlnirii lor, a durerilor pe care amândoi le-au strâns ani la rând, a pierderilor lor, îi aflăm povestea lui Colton şi ne pierdem chiar şi noi, uitând de inocenţa poveştii iniţiale dintre Nell şi Kyle. Oare va reuşi Colton s-o facă pe Nell să-şi elibereze durerea, să se împace cu trecutul, cu faptul că n-a fost vina ei?! Oare va reuşi s-o facă să simtă că trăieşte din nou, că poate să mai simtă şi altceva decât durere, durere sufletească şi durere de la auto-mutilările pe care şi le face?! Oare Nell va scoate la iveală partea bună din Colton, cel care de la 17 ani plecase de acasă, trăise pe străzile rău-famate ale New-York-ului, încurcându-se în afacerile murdare ale ghetoului american?! Oare vor descoperi împreună cum să treci peste fantasmele trecutului, peste prima iubire, cum să iubească din nou fără să se simtă vinovaţi că au mers mai departe?! Rămâne pentru voi să citiţi şi să descoperiţi…
„Falling into you” se termină destul de tragic, cu o nouă mare durere şi mi-am dorit tare mult ca în al doilea volum să aflu ceva nou, bun despre povestea lor de iubire, dar mare mi-a fost mirarea….

„Falling into us”: …… când am descoperit că în al doilea volum din serie nu mai ne întâlnim cu Nell şi Colton sau, cel puţin, nu la început… Vă aduceţi aminte că v-am spus mai sus despre Jason, cel care o invitase pe Nell la o întâlnire şi de Becca, prietena ei cea mai bună, care a sfârşit până la urmă prin a se bucura de acea cină?! Ei bine, ei sunt eroii acestei părţi şi păşim alături de ei la prima întâlnire, la prima furişare din casă, la primele atingeri şi prima noapte de dragoste. Ei reprezintă cuplul ideal care sunt împreună de la 16 ani, se iubesc, aleg să meargă împreună la aceeaşi facultate, iar următorii paşi sunt cei… la care se aşteaptă toată lumea şi sigur vă gandiţi şi voi. O viaţă întreagă de iubire, căsătorie, copil, tot tacâmul. Dar drumul nu le e uşor… povestea din spatele tânărului Jason este una tristă prin care niciun copil n-ar trebui să treacă… cu un tată bătăuş şi o mamă nepăsătoare, încearcă să-şi croiască drum, să se înalţe, să plece de acasă şi să nu se mai întoarcă niciodată. Ceea ce şi face, la un moment dat. Becca, pe jumătate arăboaică, pe jumătate italiancă, reprezintă tipologia fetei tocilare din liceu, fără viaţă socială, cu un mic defect de vorbire (era bâlbâită). Are însă o familie iubitoare, un tată mult prea protector şi un frate mai… „problematic”, fiind bipolar. Chiar m-am întrebat pe parcursul primului volum ce s-a întâmplat cu ei pentru că nu primisem decât câteva detalii. Iar acum am aflat…
Retrăim moartea lui Kyle şi aflăm mai multe detalii despre ce se întâmplă cu Nell decât în primul volum, unde trecerea fusese făcută destul de abrupt, nepărând să treacă prea mult timp între moartea lui Kyle şi întâlnirea ei cu Colton din New York.
Facem faţă unei tragedii şi în acest volum, sinuciderea lui Ben, fratele Beccăi. Tot acum îi pierdem urma lui Kate, cea care reuşi să-l ţină cât de cât pe linia de plutire pe Ben în ultimii câţiva ani. Din păcate, însă, aflarea veştii despre sarcina ei, îl împinge pe Ben să facă acest gest brutal, considerând că nu merită iubirea nimănui şi că acel copil, nenăscut încă, nu va face decât să moştenească ce-i mai rău în el.
Avem parte în acest volum de o cerere în căsătorie nemaipomenită, de două nunţi mult-aşteptate şi de un copil, pe numele său, Benjamin Kyle.
Mi-a plăcut foarte mult această a doua parte…

„Falling under”: Hmmm… Mda… Aici mi-e cam greu să-mi aleg cuvintele, multe dintre voi probabil n-aţi apucat să-l citiţi pentru că încă n-a apărut la noi. Povestea este spusă din perspectiva lui Colton şi Oz, iar acţinea are loc undeva la peste 18 ani de la întâmplările din ultimul volum.
Îi reîntâlnim pe Colton şi Nell, Jason şi Becca, dar şi pe Kylie şi Ben, copiii lor. Colton şi Nell, deja „vedete”, au propriul studiou acum şi locuiesc vis-a-vis de Jason şi Becca, într-un frumos cartier din Nashville, copiii lor fiind cei mai buni prieteni. Povestea cu cei mai buni prieteni am mai auzit-o, dar oare şi acum va avea acelaşi final?! Nu mă refer aici la tragedia care i-a pus capăt, ci la iubirea împărtăşită.
Totodată, reîntâlnim un personaj pierdut prin volum al doilea, în jurul căruia se centrează povestea de dragoste din acest volum. Un copil pe nume Oz. Şi pe mama lui, Kate. O familie nu la fel de fericită ca celelalte două. Nestatornici, se mutau foarte des, nu aveau multe lucruri personale, trăiau cu chirie în apartamentele sărăcăcioase ale cartierelor mărginaşe. Nu mureau de foame, dar nici bine nu le era. Oz, isteţ, dar problematic, cu o aparenţă de „bad boy”, cu „daddy issues” pentru că mama refuza să-i spună adevărul despre tatăl lui, întâlneşte cea mai pură şi mai frumoasă şi mai inocentă fată din viaţa lui şi pentru prima dată simte cu adevărat iubirea, fericirea, sentimentul de a aparţine cuiva şi oricât o refuză şi o împinge departe de el, spunându-i că nu este cel potrivit pentru ea, Kylie nu se lasă cu una, cu două. Deh, doar trebuia să-i moştenească pe ai ei minunaţi părinţi,nu?!
Întâlnim în Oz o mare parte din povestea lui Colton şi poate ăsta este primul motiv pentru care ne ataşăm atât de mult de el şi atât de repede… Cicatrici interioare şi exterioare… Oare va reuşi Kylie să i le vindece?! Oare se va lăsa Oz iubit şi târât din viaţa pe care o aducea până atunci?!
Tragedii găsim şi în acest volum, dar parcă se mai îndulcesc cumva… totul se termină cu bine, de fiecare dată.
Pierdem şi în acest volum un personaj din vedere, pe Ben, care fuge cumva de iubirea neîmpărtăşită a lui Kylie, nemaisuportând să se afle atât de aproape de cea pe care o iubise atâta timp şi căreia n-avusese curaj să-i spună sentimentele pe care le avea pentru ea decât în clipa în care simţea că-i scapă printre degete…
Romanul se termină cu o altă cerere în căsătorie, una la fel de frumoasă şi emoţionantă ca cea din cel de-al doilea volum.

Un motiv pentru care am iubit cărţile a fost pentru că le-am citit pe ritmuri de muzică… Versurile melodiilor îmi dansau în cap de câte ori era menţionat un vers, un titlu, un cântăreţ…

Şi eram cât pe ce să spun că gata… s-a terminat. Că mi-a plăcut enorm de mult ce a făcut Jasinda Wilder cu această serie, că parcă, urmărindu-i evoluând pe parcursul anilor şi trăind alături de ei de la fiorii primei iubiri până la povestea copiilor lor, eram gata să renunţ la ei, să spun că a fost nemaipomenit şi că acum mă pot desprinde mai uşor de ei faţă de cum ar fi fost dacă s-ar fi terminat după primul sau chiar al doilea volum. Dar ghiciţi ce?! În 2015, va apare „Falling away”. Cumva, era de aşteptat, doar ne scăpase printre degete un personaj în „Falling under”,nu?! Abia aştept să văd dacă îl voi îndrăgi şi pe personajul principal al acestui volum pentru că mi-a fost un pic antipatic… Am rezonat cu el în anumite momente, iar în altele îmi venea să-i dau una şi să-i spun că a primit ceea ce merită.

Avia aştept să aud părerile voastre dacă aţi citit aceste cărţi.

Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.