Nu sunt aici să te dojenesc

inima si creierul

Draga mea,

A trecut mult timp… poate mai mult ca niciodată… dar mi-am făcut curaj şi iată-mă vorbindu-ţi. Nu te speria. Nu sunt aici să te dojenesc. Ştii şi tu, uneori chiar mai bine decât mine însumi, ce greşeli ai făcut. Ştii… şi totuşi, parcă le-ai face la nesfârşit… Ţi-am promis din prima zi în care am păşit alături de tine pe acest drum anevoios că-ţi voi fi alături şi că te voi lăsa să-ţi faci propriile greşeli pentru că vreau să înveţi din ele, nu vreau să-ţi impun nimic, nu vreau să îţi coordonez eu viaţa… vreau să ţi-o trăieşti aşa cum îţi doreşti, să iubeşti, să speri, să visezi, să fii optimistă… dar nu uita că viaţa nu e doar roz şi pufoasă… câteodată e pictată în atâtea nuanţe de gri şi negru încât ajungi să te îndoieşti de tot. Nu mă uita atunci, voi fi aici.

Aş fi vrut să mă fi lăsat să te apăr… de el… de lumea întreagă… dar îmi şopteai mereu: „Îl iubesc şi chiar mă văd peste ani tot alături de el!”

Ce aş mai fi putut face?! Mă înmuiam de tot şi intram în hibernare… Am vrut să te las să-l iubeşti în linişte, să trăiţi o poveste ca-n poveşti. Dar te rănea de atâtea ori… şi tu reveneai la el de fiecare dată… sperând… iar şi iar… că se va schimba, că se va maturiza, că te va iubi la fel de mult pe cât îl iubeşti tu…

Acum… Nu, nu te dojenesc… Nu ştiu cum să-ţi spun să nu te rănesc.

Acum tu îţi aminteşti doar lucrurile frumoase… Îţi aminteşti cum te strângea tare la pieptul lui după ce nu te vedea zile, săptămâni la rând… Dar de ce nu-ţi aminteşti cum treceau toate acele zile?! De ce nu-ţi aminteşti câte nopţi la rând puneai capul pe perna udă de lacrimi şi mâna-ţi strângea cu putere telefonul pus pe silenţios, doar doar să nu mai apuci să citeşti încă un mesaj în care te acuza de câte şi mai câte…?! Chiar ai uitat toate acele lacrimi?! Ai uitat când ai înghenuchiat în faţa lui şi l-ai implorat să nu te mai facă să suferi?! Ştiu… era atât de bine de câte ori revenea încât uitai tot… te scăldai în căldura privirii lui şi parcă tot universul tău renăştea ca şi cum ai fi fost la prima întâlnire iar… şi iar…

Nu uita, te rog, momentele când te dezamăgea, promisiunile pe care ţi le făcea şi nu le îndeplinea… Nu uita câte vise a vrut să-ţi calce în picioare, nu uita de câte ori ai avut nevoie de el şi el n-a fost acolo! Te rog, draga mea, nu uita…

Ştiu… îţi aminteşti atâtea şi atâtea cuvinte frumoase… îţi aminteşti acel moment când ţi-a spus exact ceea ce ai vrut să auzi… şi când, chiar dacă era doar o sârmă, ai crezut că îţi va fi de ajuns pentru întreaga viaţă. Îţi aminteşti acea noapte, cu luminiţe parfumate şi petale colorate… Dar nu uita că au fost atât de puţine momentele cu adevărat nepătate…

Nu uita de câte ori, dorind să-ţi ofere vise colorate, ţi le-a dăruit pe ale lui în loc de fericirea îndeplinirii dorinţelor tale… Nu şterge, te rog, 100 de nefericiri pentru doar un moment de „aşa cum ar fi trebuit să fie!”

Iartă-mă, nu sunt aici să te dojenesc. Nu sunt aici să-ţi deranjez amintirile. Nu sunt aici să te rănesc amintindu-ţi dureri trecute. Dar sunt aici. Pentru tine. Sunt aici să-ţi spun să nu uiţi nimic. Să nu uiţi de câte ori ai plecat şi de câte ori ai revenit când îţi promitea că va fi altfel de data aceasta. A fost vreodată altfel?!

Iartă-mă. Dar nu mă uita. Am suferit o dată cu tine de atâtea ori. Uneori, poate mai mult ca tine.

M-am chinuit de atâtea ori să te ridic… iar când nu reuşeam, îţi îngropam glasul şi acţionam fără tine… Şi ce e capul fără inimă?! Nimic!

Nu vreau să mai fac ceva fără să simt… dar nici tu nu face ceva fără să gândeşti…

Emm

Acest articol a fost publicat în Ganduri la ceas de seara și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

